اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست موزه‌های کشور خبر داد

بازدید 20 میلیون نفر از موزه‌های کشور طی سال‌جاری / فعالیت 424 موزه در کشور

خبرگزاری فارس: سرپرست موزه‌های کشور گفت: طی سال‌جاری 20 میلیون و 500 هزار نفر از موزه‌های کشور بازدید کرده‌اند.

بازدید 20 میلیون نفر از موزه‌های کشور طی سال‌جاری / فعالیت 424 موزه در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، یحیی رحمتی ظهر امروز در حاشیه جشنواره آش سنتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آش تنها غذایی است که بیشترین ارتباط را با فرهنگ و تمدن مردم دارد.

وی با اشاره به اینکه هیچ غذایی به اندازه آش در فرهنگ و تمدن مردم جای ندارد، خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره‌های آش در حاشیه اماکن تاریخی و گردشگرپذیر یکی از راه‌های ترویج این غذای سنتی است.

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته موزه بزرگ زنجان احداث می‌شود، تصریح کرد: مذاکرات لازم در این زمینه انجام شده است.

*رشد بازدید از موزه‌های کشور

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 20 میلیون و 500 هزار نفر از موزه‌های کشور بازدید کرده‌اند، اضافه کرد: این رقم رشد قابل توجهی را در کشور نشان می‌دهد.

رحمتی با بیان اینکه 424 موزه طی سال‌جاری در کشور فعال بوده است، یادآور شد: این موزه‌ها در حوزه‌های مختلف مردم‌شناسی، باستان‌شناسی و تخصصی به مردم خدمات موردنظر را ارائه می‌کنند.

*صادرات 711 میلیون دلاری صنایع‌دستی از کشور

وی در ادامه سخنان خود به صادرات محصولات صنایع‌دستی در کشور اشاره کرد و متذکر شد: میزان صادرات محصولات صنایع‌دستی طی 10 ماه سال‌جاری و بدون احتساب صادرات فرش 711 میلیون دلار برآورد شده است.

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور در پایان با بیان اینکه میزان صادرات محصولات صنایع‌دستی از کشور از طریق سایت مرجع پورتال گمرک برآورد شده است، ادامه داد: صادرات چمدانی در این آمار محاسبه نشده است.

انتهای پیام/73006/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول