اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان برنامه پنجم

بزرگ‌ترین پارک موزه فرهنگی کشور در مازندران افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران گفت: بزرگ‌ترین پارک موزه فرهنگی دفاع مقدس کشور در مازندران تا پایان برنامه پنجم افتتاح می‌شود.

بزرگ‌ترین پارک موزه فرهنگی کشور در مازندران افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محسن زراعی صبح امروز در محل احداث پارک موزه دفاع مقدس مازندران در نشست خبری در جمع خبرنگاران ساری اظهار داشت: ساخت پارک موزه دفاع مقدس در مازندران از سال 1387 با نصب پرچم عاشورایی در حاشیه رودخانه تجن ساری به مساحت بیش از 75 هکتار در مازندران در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در ادامه گفت: طبق برنامه قرار است یادمان‌های دفاع مقدس مازندران در این مکان بسیار بزرگ جانمایی شود.

این مسئول تصریح کرد: قبل از استقرار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این مجموعه به دلیل در حاشیه قرار گرفتن شهر منظره زیبایی نداشت و تصرفات غیرقانونی نیز در این منطقه انجام می‌شد.

زارعی خاطرنشان کرد: با کمک مسئولان اجرایی و دستگاه‌های قضایی ساختمان فعلی پارک موزه و نیز محدود حاشیه پارک تجن در اختیار بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران قرار گرفت.

وی درباره اقدامات اجرایی در سطح پارک موزه دفاع مقدس در مازندران عنوان کرد: تاکنون زیر ساخت‌های اولیه کار برای احداث پارک موزه انجام شد.

این مسئول یادآور شد: جداره رودخانه را برای مهار آب‌های سطحی احداث شده و زیرساخت با دیواره‌های سنگی و بتونی احداث شد و هزینه سنگینی برای تثبیت بستر صرف شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: حدود 100 هزار متر مکعب سنگ‌چینی و خاک‌ریزی و خاک‌برداری تاکنون انجام شد.

زارعی اضافه کرد: این مجموعه با نگاه منحصر به فرد ترویج فرهنگ دفاع مقدس در کنار فعالیت‌های گردشگری با محتوای فرهنگی احداث می‌شود. همچنین هشت عرصه مختلف برای احداث پارک موزه دفاع مقدس مازندران تعریف شد.

وی گفت: حدود شش هکتار از قسمت اولیه طرح پارک موزه به فرهنگ غنی تاریخی مازندران اختصاص داده شد که در این قسمت همه قابلیت‌های تاریخی مازندران از غرب تا شرق و همه اتفاقات تاریخی مازندران در این عرصه ارائه می‌شود.

مدیرکل بنیاد و حفظ نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران میزان اعتبار مورد نیاز برای احداث پارک موزه دفاع مقدس مازندران را حدود 70 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تاکنون 20 درصد کار اجرای این بنای فرهنگی کشور انجام شد.

این مسئول متذکر شد: بیشتر اعتبارات این بنای فرهنگی از محل اعتبارات ملی تامین می‌شود و دستگاهای اجرای نیز در غالب بودجه استانی به این بخش کمک می‌کنند.

زراعی زمان اتمام پروژه پارک موزه دفاع مقدس مازندران را پایان برنامه پنجم اعلام کرد و اذعان داشت: برنامه‌ریزی برای جلب مشارکت‌های مردمی در ساخت این پروژه نیز در دست اقدام است.

انتهای پیام/86004/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول