اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار ‌و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی:

‌موزه دفاع مقدس اراک بعد از 8 سال‌ فقط 27 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: تسریع در عملیات ساخت موزه دفاع مقدس استان مرکزی و بهره‌برداری سریع‌تر از آن نیازمند اعتبار است که این مهم یاری مسئولان و نمایندگان مجلس را می‌طلبد.

‌موزه دفاع مقدس اراک بعد از 8 سال‌ فقط  27 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علی جلالی فراهانی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ساخت این موزه از سال 83 با اعتبار پیش‌بینی شده 15.5 میلیارد تومان آغاز شد که اکنون 27 درصد پیشرفت اجرایی دارد.

وی تصریح کرد: موزه دفاع مقدس که بخش اعظمی از کار بنیاد حفظ آثار است و توقع مردم بر تسریع و تکمیل این موزه می‌باشد در برنامه‌ریزی پنج سال مقرر شد تا سال 88 به بهره‌برداری برسد که متاسفانه به دلیل عدم تخصیص اعتبار و بی مهری مسئولان، این پروژه تا کنون به صورت نیمه‌کاره رها شده و پیشرفت چندانی ندارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به نقش بسیار مهم استان مرکزی در دوران هشت سال جنگ تحمیلی و نیاز استان به موزه افزود: تکمیل این پروژه به عنوان یک اولویت ‌اساسی و یکی از نیازهای استان توجه مسئولان را می‌طلبد و نیاز است با تزریق به موقع اعتبارات زمینه تکمیل و بهره‌برداری از آن فراهم شود.

جلالی فراهانی به پیشرفت 90 درصدی ساختمان اداری موزه و پیشرفت 15 تا 20 درصدی گالری‌ها و پیشرفت 80 درصدی دیوار سرخ شهادت این موزه اشاره کرد و بیان داشت: به منظور ساخت و تکمیل موزه و تخصیص اعتبار و پیگیری‌های این مهم با نمایندگان مجلس و استاندار جلسات متعددی برگزار شده که متاسفانه تا کنون بی‌نتیجه بوده است.

* 150هزار برگ سند از شهدا و رزمندگان استان مرکزی جمع‌آوری شده است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: تا کنون حدود 150 هزار برگ سند و 105 هزار عکس از شهدا و رزمندگان استان جمع‌آوری شده است‌.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون در بنیاد حفظ استان حدود دو هزار و 317 برگ سند و دو هزار و 352 قطعه عکس از نهاد و کارخانجات و خانواده‌های شهدا جمع‌آوری و ساماندهی شده است.

جلالی فراهانی ادامه داد: 500 ساعت از حضور نیروهای استان مرکزی در هشت سال دفاع مقدس ثبت و ضبط شده که برای پخش در اختیار رسانه‌های تصویری و الکترونیکی قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: این بنیاد در راستای تولید فیلم‌های داستانی یا مستند با محتوای دفاع‌مقدس هم فعالیت‌هایی داشته است که از جمله این آثار می‌توان به تولید مستند «یادداشت‌های بابا» روایتی از زندگی و شهادت شهید محمد نادری و «نخل‌های ایستاده» روایت زندگی شهید نظامعلی فتحی اشاره کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به اینکه سه فیلمنامه تولد کودک، آتلیه خاطرات و مینچی نیز با حمایت بنیاد حفظ آثار در مرحله نقد و بررسی است، بیان کرد: از ابتدای سال تا کنون بنیاد حفظ از 8 برنامه نمایشی و تئاتر خیابانی حمایت کرده است.

جلالی فراهانی افزود: در حوزه چاپ و نشر نیز سه عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس با نام‌های موتور سوار، نخل و زیتون و صخره‌های خاموش به چاپ رسیده، دو عنوان کتاب خبردار و شکوه ناتمام نقد و بررسی شده است ،یک دوره آموزشی نویسندگی برگزار شده و 26 گواهی‌نامه نیز صادر شده است.

وی تجهیز کتابخانه‌های دفاع مقدس، حمایت از آثار تجسمی، چاپ یک هزار و 318 عکس، حمایت از چهار پایان‌نامه تحقیقی و پژوهشی با موضوع دفاع مقدس، چاپ پوستر و بروشور به مناسبت‌های سوم خرداد، هفته دفاع مقدس، فتح سوسنگرد و سالگرد شهید چمران و محلاتی را از دیگر اقدامات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در سال 91 عنوان کرد.

*برگزاری دومین کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و 1400 شهید ارتش در استان مرکزی

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی از برگزاری دومین کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و یک هزار و 400 شهید ارتش جمهوری اسلامی در استان مرکزی با حضور فرماندهان کشوری در سال آینده خبر داد.

جلالی فراهانی با بیان اینکه شهدا نقش به سزایی در استقلال و هویت ما دارند و در این میان شهدای ارتش در کنار دیگر رزمندگان اسلام جان فشانی‌ها کردند، گفت: اولین کنگره سرداران، امیران و یک هزار و 400 شهید ارتش در استان مرکزی برای اولین بار در سال 86 در استان مرکزی برگزار شد.

وی از تبیین نقش رزمندگان استان در عملیات مرصاد در دوران دفاع مقدس و پیشرفت 70 درصدی آن و همچنین تدوین نقش رزمندگان استان در عملیات مطلع‌الفجر و پیشرفت 90 درصدی آن خبر داد و اظهار داشت: مراحل تدوین دایره‌المعارف دفاع مقدس استان از دو سال گذشته آغاز شده و در حال حاضر 70 درصد پیشرفت اجرایی دارد.

انتهای پیام/87002/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول