اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان کتابخانه‌ها‎، موزه‌‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی خبر داد

خدمات ویژه موزه‌های آستان قدس رضوی در ایام تعطیلات نوروز

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان کتابخانه‌ها‎، موزه‌‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: کتابخانه مرکزی‌ و موزه‌های آستان قدس رضوی در ایام تعطیلات نوروزی دایر هستند.

خدمات ویژه موزه‌های آستان قدس رضوی در ایام تعطیلات نوروز

محمد هادی زاهدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: کتابخانه مرکزی در ایام تعطیلات نوروزی به غیر از روزهای اول و سیزدهم نوروز از ساعت هشت تا 19 در خدمت زائران و علاقه‎‏مندان به کتاب و کتابخوانی است.

وی خاطرنشان کرد: در این ایام تالارهای قفسه باز خواهران و برادران در ایام تعطیلات رسمی از ساعت هشت تا 19 و روزهای غیر تعطیل رسمی از ساعت هفت تا 22 برای مطالعه و ارائه خدمات تحقیقاتی و پژوهشی در خدمت‌ مراجعان، زائران و علاقه‎‌مندان به کتاب و کتابخوانی است.

وی افزود: تالار محققان کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی نیز در ایام تعطیل رسمی از ساعت هشت تا 19 و در روزهای غیر تعطیل رسمی از ساعت هفت تا 22 در خدمت اعضاء و محققان کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی است.

زاهدی تصریح کرد: در ایام تعطیلات رسمی نوروزی به غیر از روز 13 فروردین، کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) به صورت شبانه‌روزی در خدمت زائران و مجاوران آستان ملکوتی حضرت رضا(ع) است.

وی با بیان اینکه برای رفاه زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع)  موزه آستان قدس رضوی نیز در ایام تعطیلات نوروزی پذیرای عموم علاقه‎مندان به آثار تاریخی و فرهنگی است، افزود: در این ایام گنجینه‌های قرآن، هدایای مقام معظم رهبری و فرش از ساعت هشت تا 19 و موزه مرکزی از ساعت هشت تا 22 برای عموم بازدیدکنندگان دایر است.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها‎، موزه‌‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به موزه مردم شناسی آستان قدس رضوی «بنام حمام مهدی قلی بیک» که یکی از زیباترین حمام موزه‌های‌ایرانی است‌ اشاره کرد و افزود: این موزه نیز که هم از لحاظ هنر معماری دوره صفویه و هم از نظر جذابیت اشیای موزه‌ای مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان به آثار تاریخی و فرهنگی قرار دارد، واقع در ضلع غربی صحن جامع رضوی درایام تعطیلات نوروزی از ساعت هشت تا 19 پذیرای عموم علاقه‌مندان به آثار تاریخی و فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: موزه آستان قدس رضوی با شانزده گنجینه تاریخی و هنری منحصر به فرد نظیر قرآن، هدایای مقام معظم رهبری، فرش، تاریخ مشهد، مدال، هنرهای تجسمی، صدف، تمبر، اسکناس و مسکوکات، نجوم و ساعت، ظروف و سلاح واقع در حرم‌مطهر صحن کوثر پذیرایی عموم علاقه‌مندان به آثار تاریخی و فرهنگی و هنری است.

 

انتهای پیام/70005/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول