اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد

آمادگی موزه‌های زنجان برای استقبال از مسافران نوروزی

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: موزه‌های استان زنجان به صورت تمام وقت آماده استقبال از مسافران نوروزی هستند.

آمادگی موزه‌های زنجان برای استقبال از مسافران نوروزی

مسعود بیات امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: استان زنجان آمادگی کاملی برای استقبال از مسافران ایام عید نوروز دارد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های مختلفی برای ایام عید در استان زنجان پیش‏بینی شده است، خاطرنشان کرد: جشنواره صدای بهار یکی از برنامه‏های شاخص اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان در این ایام به شمار می‏رود.

*اجرای موسیقی سنتی استان‏های همجوار در زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه مراسم آئینی و موسیقی سنتی استان زنجان و استان‏های همجوار در قالب جشنواره صدای بهار در استان به نمایش گذاشته می‏شود، تصریح کرد: این جشنواره از 28 اسفند سال‌جاری آغاز و تا پنجم فروردین ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره صدای بهار در شهرستان زنجان و سایر شهرستان‏های استان برگزار می‏شود، یادآور شد: محل برگزاری این جشنواره جنب بنای دارایی (موزه صنایع‌دستی) انتخاب شده است.

*حضور گروه‏های موسیقی استان‏های مختلف در زنجان

بیات ایجاد فضای شاد و مفرح برای مسافران و گردشگران نوروزی را یکی از مهمترین اهداف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان برشمرد و افزود: میهمانانی از استان‏های کردستان، آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی برای اجرای موسیقی سنتی و مراسم آئینی به استان دعوت شدند.

*برگزاری جشنواره آش در زنجان

وی با اشاره به اینکه جشنواره آش زنجان نیز همزمان با عید نوروز در استان برگزار می‏شود، ادامه داد: این جشنواره در کنار موزه مردم‎شناسی رختشویخانه برگزار می‏شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه در کنار جشنواره آش، نمایشگاه صنایع‌دستی نیز در استان برگزار می‎شود، یادآور شد: مسافران می‏توانند از این نمایشگاه بازدید کرده و صنایع‌دستی مورد علاقه خود را خریداری کنند.

وی اظهار داشت: برای نخستین بار در استان زنجان، در کنار جشنواره آش محصولات شهرستان طارم نیز به صورت مستقیم عرضه می‏شود.

بیات با اشاره به برگزاری تورهای گردشگری به مناطق مختلف استان زنجان و جاذبه‏های گوناگون، اضافه کرد: این تورها در صورت عمل آژانس‏های گردشگری به تعهدات خود برگزار می‏شود.

انتهای پیام/73006/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول