اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه جشنواره ملی «الله تی‌تی»:

توجه به قدرت هنر در ترویج آموزه‌های قرآن ضروری است

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه جشنواره ملی «الله تی‌تی» گفت: مسئولان به قدرت هنر در شناساندن و ترویج آموزه‌های قرآن کریم بیشتر توجه کنند.

توجه به قدرت هنر در ترویج آموزه‌های قرآن ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، صادق عمادزاده در اختتامیه جشنواره ملی گرافیک قرآنی آیات با نام «الله تی تی» در مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیا (ص) این شهر با اشاره به روند فراخوان و ارسال آثار شرکت ‌کننده در این جشنواره، اظهار کرد: هنرمندانی از استان‌های گیلان، مازندران، مرکزی، خوزستان، تهران و خراسان رضوی آثار خود را به جشنواره ملی «الله تی‌تی» ارسال کردند.

وی از ارسال بیش از 470 اثر به جشنواره مذکور خبر داد و گفت: با بررسی و انتخاب هیئت داوران 59 اثر در بخش پوستر و 43 اثر در بخش تصویرسازی به بخش مسابقه و نمایشگاه این جشنواره راه یافتند.

مسئول دبیرخانه جشنواره ملی «الله تی‌تی»، به نمایش بیش از 100 اثر در نمایشگاه آثار جشنواره ملی گرافیک قرآنی آیات «الله تی‌تی» در گالری مارلیک مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیا (ص) رشت اشاره کرد و ادامه داد: این جشنواره در موضوعات زندگی پیامبران، سیمای انسان در قرآن، قیامت، بهشت و دوزخ در قرآن، موضوع آزاد با الهام از آموزه‌های قرآنی، هفته وحدت با نام پیامبر اعظم (ص) و امر به معروف و نهی از منکر در قرآن کریم برگزار شد.

وی منابع محتوایی آثار جشنواره مذکور را سوره‌های انسان و عصر قرآن کریم با استفاده از تفاسیر المیزان و نمونه و کتاب انسان در قرآن شهید مطهری عنوان کرد و افزود: این جشنواره با اهداف ارزیابی و بازشناسی ظرفیت‌های فرهنگی هنری با محوریت آموزه‌های قرآنی، زمینه‌سازی و ایجاد بستر مناسب برای ارتباط هنرمندان با مفاهیم بلند قرآن در رشت برگزار شد. 

عمادزاده، تشویق هنرمندان در راستای خلق آثار ماندگار با الهام از آموزه‌های قرآنی، تبلیغ و نشر مفاهیم قرآنی با استفاده از زبان هنر، رشد و اعتلای هنر دینی را از دیگر اهداف جشنواره ذکر کرد.

وی تصریح کرد: این جشنواره به منظور معرفی آخرین دستاوردهای هنرهای تجسمی معاصر ایران، شناسایی هنرمندان معاصر فعال و ارتقای ارتباط بین هنرمندان معاصر ایران در رشت برگزار شد.

این مسئول، با بیان اینکه آثار ارسال شده به جشنواره «الله تی‌تی» در سطح مطلوب بوده است، خاطرنشان کرد: کیفیت برخی از آثار در سطح ملی بود.

وی خواستار توجه بیشتر مسئولان به قدرت هنر در شناساندن و ترویج آموزه‌های قرآن کریم شد و تصریح کرد: آثار حاضر در این جشنواره می‌توانند در جشنواره‌های بزرگ ملی نیز شرکت کنند.

عمادزاده با اشاره به اینکه در ابتدا قرار بود به غیر از نفرات نخست تا سوم، سه نفر نیز شایسته تقدیر معرفی شوند، یادآور شد: طبق درخواست هیئت داوران، دو نفر به عنوان نفر دوم در جشنواره الله‌تی‌تی انتخاب شدند.

انتهای پیام/2300/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول