اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول گنجینه تمبر و اسکناس آستان قدس رضوی خبر داد

اهدای اسکناس توسط 80 کشور جهان در سال 91 به موزه آستان قدس

خبرگزاری فارس: مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی گفت: در سال 91 اسکناس‌های حدود 80 کشور جهان از سوی افراد مختلف به موزه آستان قدس اهداء شده است.

اهدای اسکناس توسط 80 کشور جهان در سال 91 به موزه آستان قدس

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ‌محمدحسن یزدی‌نژاد عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 18 هزار و 800 شی تاریخی و فرهنگی به گنجینه تمبر، اسکناس و سکه موزه آستان قدس رضوی افزوده شده است.

وی افزود: از این تعداد حدود 12 هزار و 500 شی از سوی ارادتمندان حضرت رضا(ع) به این موزه اهداء شده است.

یزدی‌نژاد اقلام اهدایی را شامل تمبر و دیگر اقلام پستی، مدال، اسکناس و سکه‌هایی از جنس طلا، نقره و مس دانست و خاطرنشان کرد: سکه‌های مطلا، نقره و مس یادبود ولادت امام رضا(ع) نیز در این میان به چشم می‌خورد.

وی تصریح کرد:‌ سکه‌های یادبود،‌ در دوره ناصرالدین شاه قاجار، ‌مظفرالدین شاه،‌ احمدشاه و پهلوی اول و دوم ضرب شده است.

یزدی‌نژاد اضافه کرد: سکه‌هایی از دوره اشکانی، ساسانی،‌ بنی‌امیه، بنی‌عباس،‌ غزنویان، ‌ایلخانان مغول، تیموریان و صفویه نیز به این مجموعه اهداء شده است.

مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و مسکوکات در میان اقلام اهدایی، به مواردی همچون مجموعه‌ای از طرح‌های اولیه چاپ اسکناس و چک پول در ایران و مجموعه بلیت‌های بخت‌آزمایی دوره پهلوی دوم اشاره کرد و خبر داد: در سال 91 اسکناس‌های حدود 80 کشور جهان از سوی افراد مختلف به این موزه اهداء شده است.

یزدی‌نژاد در ارتباط با اقلام خریداری شده از سوی این مرکز نیز بیان کرد: در این مدت، ‌بیش از 6 هزار و 300 شی، شامل تمبر و اقلام پستی همچون پاکت مهر روز و پاکت‌نامه‌های سانسور شده دوره قاجار در جنگ جهانی اول و نیز سکه‌هایی از جنس نقره، مس و مس نیکل توسط این سازمان خریداری شده است.

وی یادآور شد: گنجینه تمبر، ‌اسکناس و مسکوکات، واقع در طبقه منهای یک موزه مرکزی آستان قدس رضوی، در سال 1369 بنا شده است و با در اختیار داشتن مجموعه‌های بی‌نظیر و کم‌نظیر در بسیاری موارد، رتبه ممتاز را در منطقه و جهان اسلام از آن خود کرده است.

انتهای پیام/70005/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول