اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی:

بازدید از موزه‌های آذربایجان‌شرقی در سالروز شهادت مهدی باکری رایگان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت «سردار بدر» گفت: به احترام یاد و خاطره شهید مهدی باکری، بازدید از موزه‌های استان و روز شهردار رایگان است.

بازدید از موزه‌های آذربایجان‌شرقی در سالروز شهادت مهدی باکری رایگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی صبح امروز در حاشیه مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید بزرگوار مهدی باکری در جمع رزمندگان لشکر عاشورا و خانواده‌های شهدا در تالار همایش‌های مصلای امام خمینی (ره) تبریز گفت: زندگی شهید مهدی باکری میراث ماندگار و روح بلندش آیینه خلوص و خوبی‌ها است.

وی تأکید کرد: یاد، اندیشه و راه شهدای دفاع مقدس به‌ویژه شهیدان والامقامی چون سردار مهدی باکری، زنده‌ترین میراث معنوی و فرهنگی جامعه اسلامی ایران است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس، ارزشمندترین مفاهیم و ارزش‌ها را به یادگار گذاشته‌اند که از آن‌ها می‌توان به عنوان ماندگارترین میراث معنوی و فرهنگی کشورمان نام برد.

وی شجاعت و تدبیر شهید مهدی باکری را مثال زدنی خواند و گفت: به گواه همگان این شهید بزرگوار بدون احساس خستگی برای تجهیز، سازماندهی،‌ هدایت نیروها و طراحی عملیات‌ها به ویژه عملیات غرورآفرین و دشمن شکن بدر شبانه‌روز تلاش می‌کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان در توصیف شخصیت این شهید والامقام افزود: شهید باکری، پاسدار نمونه، فرمانده‌ای فداکار و ایثارگر، خدمتگزاری صادق، صمیمی، ولایی، مخلص و علاقمند به امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی بود.

محمدی با بیان اینکه در زمان فرماندهی شهید باکری، بخش‌هایی از خاک کشورمان آزاد شد، تصریح کرد: توجه به اهداف این شهدا و ایثارگران و قرار دادن این آرمان‌ها در سرلوحه کار، دین اساسی ایران امروز به شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

وی گفت: این روز بهترین فرصت برای تقدیر از شهرداران توانمند و پرتلاش استان در آستانه سال نو است و به‌ویژه از نوین که خود از سرداران و یادگاران هشت سال دفاع مقدس هستند قدردانی می‌کنم که به حق در آماده‌سازی شهر تبریز در استقبال از میهمانان نوروزی نقش بسزایی داشته و دارند.

انتهای پیام/60002/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول