اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان:

تلفات گازگرفتگی در زنجان کاهش 75 درصدی یافته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان با اشاره به کاهش تلفات ناشی از گازگرفتگی در زنجان گفت: آمار 20 نفری فوتی‌های گازگرفتگی در سال گذشته، با کاهش 75 درصدی به پنج نفر در سال‌جاری رسیده است.

تلفات گازگرفتگی در زنجان کاهش 75 درصدی یافته است

مهدی فروزش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به افزایش بیش از شش درصدی معاینات ناشی از نزاع در پزشکی قانونی استان زنجان اظهار داشت: آمار 8 هزار و 635 موردی معاینات ناشی از نزاع در 11 ماه سال گذشته به 9 هزار و 184 مورد در سال‌جاری افزایش یافته است.

*معاینه 4 هزار و 522 مصدوم ناشی از تصادف

وی تعداد معاینات مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی را از آغاز سال‌جاری 4 هزار و 522 مورد اعلام کرد و افزود: این آمار در مقایسه با آمار سال گذشته در همین مدت افزایش 9.7 درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان از افزایش 12.90 درصدی معاینات حوادث کار طی 11 ماه گذشته از سال‌جاری در مقایسه با سال گذشته در همین مدت خبر داد و تصریح کرد: معاینات روانپزشکی در این مدت از 304 مورد سال گذشته به 290 مورد در سال‌جاری کاهش یافته است.

*انجام 27 هزار و 761 معاینه

وی از انجام 24 هزار و 713 معاینه طی 11 ماه، سال گذشته خبر داد و گفت: آمار معاینات طی همین مدت از سال‌جاری با رشد 12.33 درصدی به 27 هزار و 761 مورد رسیده است.

*کاهش 9.44 درصد تلفات حوادث رانندگی

فروزش معاینات متوفیات ناشی از تصادفات را از آغاز سال‌جاری 307 مورد عنوان و اضافه کرد: مقایسه این آمار با 339 مورد سال گذشته کاهش 9.44 درصدی را نشان می‌دهد.

*افزایش 130 درصدی تلفات سوختگی

وی متوفیات ناشی از سوختگی را در 11 ماه سال گذشته 10 نفر اعلام و تصریح کرد: تعداد متوفیات سال‌جاری با افزایش 130 درصدی به 23 نفر رسیده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان به افزایش تعداد متوفیات ناشی از غرق‌شدگی در 11 ماه گذشته از سال‌جاری اشاره کرد و گفت: تعداد هشت نفری فوتی‌های غرق‌شدگی در سال گذشته به 10 نفر در سال‌جاری افزایش یافته است.

*کاهش 50 درصدی کشته‌های برق‌گرفتگی

وی از کاهش 50 درصدی تلفات ناشی از برق‌گرفتگی در سطح استان زنجان خبر داد و افزود: در 11 ماه سال گذشته 12 نفر بر اثر برق‌گرفتگی جان خود را از دست داده بودند که این آمار در سال‌جاری به نصف تقلیل یافته است.

فروزش با بیان اینکه آمار تلفات ناشی از گازگرفتگی هم کاهش یافته است، ادامه داد: آمار فوتی‌های گازگرفتگی در سال گذشته 20 نفر بوده است که در سال‌جاری با کاهش 75 درصدی به پنج نفر رسیده است.

وی با اشاره به ثابت بودن تلفات ناشی از استعمال موادمخدر در استان زنجان اضافه کرد: آمار تلفات 33 نفری این نوع مرگ در سال‌جاری ثابت مانده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان از کاهش معاینات مرگ‌های غیرطبیعی در پزشکی قانونی استان خبر داد و گفت: آمار 586 موردی معاینات مرگ‌های غیرطبیعی سال گذشته به 520 مورد در 11 ماه گذشته از سال‌جاری کاهش یافته است که بیانگر کاهش 11.26 درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به افزایش معاینات مرگ‌های طبیعی در پزشکی قانونی استان زنجان تصریح کرد: آمار این نوع معاینات از 127 مورد سال گذشته به 139 نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام/73004/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول