اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان:

34 نخبه ایثارگر در استان زنجان فعالیت دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: در حال حاضر 34 نخبه ایثارگر در استان زنجان فعالیت دارند.

34 نخبه ایثارگر در استان زنجان فعالیت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیرعلی نیک‌بخش ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز تاسیس بنیاد شهید گفت: این بنیاد با روشنفکری امام راحل تاسیس شده و یکی از یادگاران با ارزش آن بزرگوار است.

وی با اشاره به اینکه در زمان تاسیس بنیاد شهید تعداد شهدای کشور بسیار کم و اندک بود، اضافه کرد: امام زمانی بنیاد شهید را بنا نهاد که هنوز جنگ آغاز نشده بود و این امر نشان از آینده‌نگری و درایت امام در موضوعات مختلف است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان تصریح کرد: بنیاد شهید زمانی تاسیس شد که انقلاب تازه شکل گرفته بود، اما خوشبختانه در 34 سال فعالیت خود اقدامات بسیاری را انجام داده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از اهداف تاسیس بنیاد شهید رسیدگی به شهدا و خانواده‌های آن‌ها است، افزود: پس از آغاز به فعالیت این بنیاد دستور رسیدگی به امور شهدا در دستور کار قرار گرفت و فعالیت‌ها در حمایت از خانواده‌های شهدا آغاز شد.

نیک‌بخش با بیان اینکه بنیاد شهید متعلق به افرادی است که در زمان جنگ و انقلاب جان شیرین خود را فدای اسلام و انقلاب کرده‌اند،‌ اضافه کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته اقدامی که سرآغاز آن فرمان امام به دستور بنیاد شهید بود، اجرایی شده و در حال حاضر ایثارگران در عرصه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ایثارگران در عرصه‌های مختلف به صورت موفق عمل می‌کنند، افزود: این امر نشان از عزم جدی مسئولان در رسیدگی به امور ایثارگران است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های علمی ایثارگران در استان گفت: در حال حاضر 34 نخبه و ایثارگر در استان زنجان فعالیت دارند که شاید در کل کشور تعداد آن‌ها به بیش از 2 هزار نفر برسد.

وی در ادامه با اشاره به نقش فعال ایثارگران در سایر حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی افزود: عزتی که در حال حاضر ایران اسلامی دارد، مدیون فداکاری است که ایثارگران انجام داده‌اند.

*برگزاری بیش از 900 یادواره شهید در استان زنجان

نیک‌بخش در ادامه به برگزاری بیش از 900 یادواره شهید در استان اشاره کرد و گفت: این اقدام در بخش فرهنگی صورت گرفته است و می‌توان گفت که روزانه بیش از سه یادواره در استان برگزار شده است.

وی تصریح کرد: از تعداد یادواره‌های اعلام شده، بیش از 400 مورد با همکاری بنیاد شهید برگزار شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ادامه داد: برگزاری یادواره شهید به نحوی در استان جاافتاده شده است که حتی برخی از دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش به صورت مستقل یادواره برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/73005/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول