اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان خبر داد

رشد 15 درصدی مجموع اعتبارات استان زنجان

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان از رشد 15 درصدی مجموع اعتبارات این استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

رشد 15 درصدی مجموع اعتبارات استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سعید عباسی شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی زنجان، اظهار کرد: با توجه به اهداف و اسناد بالادستی اقدامات مطلوبی در حوزه برنامه‌ریزی برداشته شده است.

وی با بیان اینکه بودجه سال 92 در زمینه توسعه استان‌ها در ابعاد مختلف در نظر گرفته شده است، یادآور شد: توسعه و تعادل منطقه‌ای و تمرکززدایی از کلانشهرها به سایر استان‌ها از برنامه‌های کشور است.

*عدم وابستگی به درآمدهای نفتی از ویژگی‌های بودجه است

معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان عدم وابستگی به درآمدهای نفتی را از ویژگی‌های بودجه برشمرد و گفت: اتکای هزینه‌های جاری به درآمدهای نفتی در بودجه سال آینده کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه میزان رشد بودجه سال آینده نسبت به امسال 29 درصد است، افزود: میزان رشد بودجه عمومی دولت نسبت به سال گذشته 16 درصد عنوان شده است.

عباسی میزان رشد درآمدهای مالی را 34 درصد عنوان کرد و افزود: افزایش ضریب حقوق کارکنان دولت به میزان 20 درصد در بودجه پیش‌بینی شده است.

وی مجموع اعتبارات زنجان را 99 میلیارد تومان عنوان کرد، افزود: این میزان نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان با اشاره به اعتبارات 179 میلیارد تومانی اعتبارات عمرانی استان یادآور شد: این میزان نسبت به سال گذشته 14 درصد افزایش یافته است.

وی از رشد 14 درصدی هزینه‌های تملک و دارایی‌های زنجان خبر داد و گفت: در سایر استان‌ها این میزان 23 درصد رشد یافته است.

عباسی درآمد زنجان را 243 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: عملکرد استان در این زمینه 219 میلیارد تومان است.

وی از رشد 9.3 درصدی درآمدهای زنجان خبر داد و افزود: درآمد استان 216 میلیارد تومان است که در لایحه، 266 میلیارد تومان اعلام شده است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان از مطالعه و احداث راه اصلی محور سلطانیه، خدابنده و کمربندی شمالی قیدار خبر داد و افزود: این مطالعات با 700 میلیون تومان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه برای مطالعه و تجهیز فرودگاه زنجان 24 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است، خاطرنشان کرد: مطالعه و احداث محور زنجان- کلور به 300 میلیون تومان اعتبار نیازمند است.

*مطالعه و بهسازی محور سه راهی نیک‌پی- ماهنشان

عباسی با اشاره به اینکه مطالعه و احداث محور ماهنشان نیازمند 200 میلیون تومان اعتبار است، خاطرنشان کرد: مطالعه و بهسازی محور سه راهی نیک‌پی- ماهنشان نیازمند 400 میلیون تومان اعتبار است.

وی با بیان اینکه مطالعه و احداث راه زرین‌آباد به سجاس، ینگی‌کندی سیدلر به دندی و جاده بیجار و شهرک قلتوق نیازمند 600 میلیون تومان اعتبار است، افزود: مطالعه و احداث سد چیپ، شهرک سنقر، گوجه‌قیا، قلعه چای و انگوران نیز نیازمند 21 میلیارد تومان اعتبار است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان مطالعه، احداث و تجهیز دانشکده‌های زیست‌شناسی و زمین‌شناسی دانشگاه زنجان را نیازمند 4 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مطالعه و توسعه بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان نیازمند 19 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار است.

انتهای پیام/73003/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول