اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا

مانور سراسری امداد و نجات در زنجان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان زنجان با اشاره به برنامه‏ریزی لازم برای برگزاری مانور سراسری در استان گفت: فردا مانور سراسری امداد و نجات در زنجان برگزار می‏شود.

مانور سراسری امداد و نجات در زنجان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان،‌ مسیح‌الله سلطانی بعدازظهر امروز در جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان زنجان، اظهار کرد: هماهنگی‏های لازم برای برگزاری مانور مشترک در شهرستان زنجان فراهم شده است.

وی به برگزاری مانور در 22 اسفند اشاره کرد و افزود: این مانور با هماهنگی‏های لازم بین دستگاه‏های اجرایی برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان زنجان به اهمیت برگزاری این مانور اشاره کرد و گفت: اجرای این مانور به صورت سراسری در استان دارای اهمیت بسیاری است.

وی برگزاری مانور را در دو مرحله عنوان کرد و ادامه داد: این مانور در دو مرحله امداد و نجات جاده‏ای و مانور زلزله برگزار می شود.

سلطانی شبیه‏سازی شرایط امداد و نجات را مورد تاکید قرار داد و افزود: شرایط مختلف در زمان امداد و نجات در زمان و مکان تعیین شده صورت خواهد گرفت.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان زنجان برگزاری مانورهای امداد و نجات را موجب آمادگی دستگاه‏ها دانست و گفت: تلاش‏های لازم برای اثربخشی آن صورت گرفته است.

وی برگزاری این مانور را موجب آمادگی لازم برای مواجهه با حوادث دانست و یادآور شد: برگزاری مانور امداد و نجات برای آمادگی نیروها در زمان بروز حوادث بسیار راهگشا است.

سلطانی تعامل بین‌بخشی در دستگاه‏های اجرایی استان و شهرستان را دارای اهمیت دانست و اظهار داشت: تعامل دستگاه‏ها در مواجهه با بلایای طبیعی بسیار حائز اهمیت است.

* ارزیابی دستگاه‏های اجرایی در برگزاری مانور

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان زنجان ارزیابی عملکرد دستگاه‏های اجرایی شهرستان زنجان را مورد تاکید قرار داد و گفت: حضور در برگزاری مانور و تعامل دستگاه‏ها در ارزیابی آن‏ها مهم است.

وی به تجربیات و افزایش مهارت در برگزاری مانور اشاره کرد و یادآور شد: افزایش مهارت و تجربه مهمترین دستاورد این مانورها است.

سلطانی به شبیه‌سازی زلزله در مانور امداد و نجات اشاره و خاطرنشان کرد: شبیه‏سازی زلزله بالای 6 ریشتر برای این مانور در نظر گرفته شده که مواجهه با شرایط حاکم بر وقوع زلزله دارای اهمیت است.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان زنجان با تاکید بر مقابله با حوادثی که استان زنجان با آن مواجه است، افزود: حوادثی که احتمال دارد در شهرستان زنجان اتفاق افتد در این مانور پیش‏بینی شده است.

* فرضیه تخریب واحدهای مسکونی روستایی و مسدود شدن راه‏های ارتباطی

وی به احتمال بروز حوادث در روستاها اشاره کرد و یادآور شد: در برگزاری مانور امداد و نجات بر تخریب واحدهای مسکونی روستایی و مسدود شدن راه‏های ارتباطی آن تاکید شده است.

سلطانی مواجه با شرایط یخبندان و بارش شدید برف و باران در محورهای مواصلاتی استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: در مانور برنامه‏ریزی شده مقابله با حوادث جاده‏ای تمرین خواهد شد.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان زنجان کمک به مجروحین و آمادگی برای مقابله با حوادث را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: در مانورهای برنامه‏ریزی شده، این موارد در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/73002/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول