اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان زنجان مطرح کرد

ساماندهی 3 هزار واحد گشتی برای ایام نوروز در زنجان

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه مراسم چهارشنبه آخر سال عقبه و ریشه‌ای ندارد و برگرفته از خرافه‌پرستی است، گفت: هنجارشکنان چهارشنبه آخر سال تا 15 فروردین سال آینده مهمان پلیس خواهند بود.

ساماندهی 3 هزار واحد گشتی برای ایام نوروز در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا صالحی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه این روز بیشتر به یک عادت اجتماعی تبدیل شده است، عنوان کرد: اگر این مراسم خوب مدیریت نشود به یک نابهنجاری تبدیل شده و تبعات منفی بسیاری را در بر خواهد داشت.

وی با تاکید بر برخورد جدی با کسانی که در این روز هنجارشکنی می‌کنند، تصریح کرد: برخورد پلیس با این هنجارشکنان برخوردی سلبی و قاطعانه خواهد بود به طوری که کسانی که در این زمینه بازداشت شوند تا پایان (15 فروردین) سال آینده مهمان پلیس خواهند بود.

فرمانده انتظامی استان زنجان از شناسایی قریب به 170 نقطه در سطح شهر و مدیریت آن توسط نیروهای انتظامی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه آخرین چهارشنبه امسال با روزهای پایانی سال توام شده پیش‌بینی می‌شود حوادث کمتری نسبت به سال‌های گذشته رخ دهد.

وی خانواده‌محوری و محله‌محوری را شعار پلیس در حفظ امنیت جامعه عنوان کرد و بیان داشت: نقش خانواده‌ها در کنترل و مدیریت حوادث آخر سال بسیار تاثیرگذار است.

صالحی با اشاره به اینکه در راستای کنترل و مدیریت چهارشنبه آخر سال 511 هزار و 312 مورد مواد محترقه در سطح استان کشف شده است، افزود: این آمار نسبت به سال گذشته افزایش 15 درصدی داشته است.

وی از تهیه و توزیع چندین هزار نسخه بروشور و بنر در سطح شهر خبر داد و افزود: سازماندهی اراذل و اوباش شناسنامه‌دار و شناسایی محله‌هایی که تنش‌های اجتماعی دارند و ارائه خدمات آموزشی در این مناطق از دیگر اقدامات پلیس در این راستای بوده است.

فرمانده انتظامی استان زنجان در ادامه از اجرای دقیق طرح امنیت محله‌محور در استان زنجان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در محله‌ها و کوچه‌ها پتانسیل‌های خوبی در راستای ایجاد امنیت و حفظ آداب و رسوم دارد، طرح امنیت محله‌محور در این راستا اجرا می‌شود.

*ساماندهی 3 هزار و 100 واحد گشتی برای ایام نوروز

وی در بخش دیگری از سخنان خود از ساماندهی 3 هزار و 100 واحد گشتی پیاده، موتوری و خودرویی در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: این نیروها از (25 اسفند) سال‌جاری ماموریت خود را آغاز می‌‌کنند.

وی تصریح کرد: در راستای حفظ امنیت و آرامش شهروندان، طرح نوروزی تا (15 فروردین) سال آینده در استان اجرا می‌شود.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای این طرح عنوان کرد: استقرار 16 ایستگاه پلیس در طول ایام نوروز، استقرار نیروهای پلیس در 50 نقطه استان جهت انجام ماموریت‌های ویژه، نصب دوربین‌های سرعت‌سنج و کنترل محورها توسط دوربین، ایجاد قرارگاه نوروزی پلیس و ارائه خدمات ویژه به همشهریان و چاپ و توزیع 15 هزار بروشور در سطح شهروندان برخی از اقدامات پلیس در این ایام است.

*شناسایی 50 نقطه حادثه‌خیز در استان زنجان

صالحی  با بیان اینکه در راستای کاهش تصادفات و حوادث رانندگی در ایام نوروز با کسانی که 20 تخلف حادثه‌ساز در کارنامه خود داشته باشند برخورد جدی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: در سطح شهر نزدیک به 150 نقطه حادثه‌خیز شناسایی و در این مناطق نیروهای پلیس مستقر شده‌اند.

وی هماهنگی با شرکت‌های بیمه‌ای را نیز از دیگر اقدامات پلیس به مناسبت تعطیلات نوروزی برشمرد و افزود: در ایام تعطیلات نوروزی اگر کسی دچار تخلف شد بیمه‌ها موظف هستند خسارت وارده را در اسرع وقت بپردازند.

*برقراری یک میلیون تماس با پلیس 110 در زنجان

فرمانده انتظامی استان زنجان در ادامه سخنان خود به اقدامات پلیس استان در سال‌جاری اشاره کرد و اظهار داشت: امسال بیش از یک میلیون تماس با سامانه 110 استان زنجان گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه از آغاز امسال تاکنون هیچ سرقت مسلحانه و آدم‌ربایی و جرائم خشنی در استان نداشتیم، ابراز داشت: دلیل عمده این امر حضور مردم در صحنه است.

صالحی ادامه داد: تا کنون 118 درصد از وقوع سرقت اتومبیل در استان کشف شده و این در حالی است که سرقت‌های صورت گرفته در سال های قبل و حتی استان‌های همجوار نیز در استان کشف شده است.

*دستگیری 600 مزاحم خیابانی در زنجان

وی به اقدامات صورت گرفته در عرصه حجاب و عفاف در سطح استان اشاره کرد و بیان داشت: در سال‌جاری 9 هزار تذکر لسانی در سطح شهرها داده شده و 600 نفر از مزاحمان خیابانی نیز دستگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان زنجان از جمع‌آوری 20 هزار دستگاه ماهواره در سطح استان خبر داد و گفت: امسال در کشف مشروبات الکلی نیز موفقیت‌های بیشتری نسبت به سال گذشته کسب کردیم.

انتهای پیام/73005/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول