اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره برق بشرویه خبر داد

بهره‌مندی 67 روستای بشرویه از نعمت برق

خبرگزاری فارس: رئیس اداره برق بشرویه از بهره‌مندی 67 روستای این شهرستان از نعمت برق خبر داد و گفت: روستای بالای پنج خانوار بدون برق در شهرستان بشرویه وجود ندارد.

بهره‌مندی 67 روستای بشرویه از نعمت برق

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، تامین برق به عنوان یکی از نیازهای اساسی و محوری زیربنای تمامی فعالیت‌های اجرایی و عمرانی است.

ایجاد بستر و زیرساخت‌های مناسب در امور برق‌رسانی مسیر و زمینه توسعه و پیشرفت جامعه و کشور را فراهم می‌کند.

خبرنگار فارس در راستای فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرای اداره برق شهرستان بشرویه به سراغ رئیس این اداره رفته و گفت‌و‌گویی خواندنی را با وی ترتیب داده که به شرح زیر است.

احمدعلی سحرخیز امروز در گفت‌و‌گوی تفصیلی با خبرنگار فارس در بشرویه عنوان کرد: در راستای تاکید دولت خدمتگزار برای برخورداری تمام روستاها از نعمت برق، توسعه شبکه برق‌رسانی و روند بهره‌برداری از طرح‌های مربوط به امور برق در این شهرستان نیز شتاب بسیار خوبی را تجربه کرده است.

فارس: چه تعداد مشترک برق در شهرستان بشرویه وجود دارند؟

سحرخیز: هم‌اکنون تعداد 11 هزار و 466 مشترک برق در شهرستان بشرویه وجود دارند و از نعمت برق برخوردار هستند.

این تعداد مشترک شامل 9 هزار و 325 مشترک خانگی، 243 مشترک کشاورزی، 87 مشترک صنعتی، 466 مشترک برای مصارف عمومی و یک‌هزار و 345 مشترک در سایر مصارف برق هستند.

فارس: از فعالیت‌های اداره برق بشرویه از ابتدای انقلاب تاکنون بگویید؟

سحرخیز: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه در دولت نهم و دهم توجه خاصی در راستای محرومیت‌زدایی از چهره مناطق محروم به ویژه روستاها صورت گرفت.

همچنین در این شهرستان نیز طی دولت نهم و دهم در راستای صنعت برق و برخورداری مردم از نعمت برق اقدامات چشمگیر و بسیار مثبتی صورت گرفته است.

فارس: چه تعداد روستای بشرویه تاکنون از نعمت برق برخوردار شدند؟

سحرخیز: در حال حاضر تعداد 67 روستای شهرستان بشرویه از نعمت برق برخوردار هستند.

با توجه به اقدامات انجام شده در راستای برق‌رسانی به تمام روستاها با اولویت روستاهای بالای 20 خانوار، 10 خانوار و پنج خانوار هم‌اکنون در شهرستان بشرویه روستای بالای پنج خانوار بدون برق وجود ندارد.

فارس: بعد از هدفمندی یارانه‌ها مصرف برق در بشرویه چه وضعیتی داشته است؟

سحرخیز: اجرای قانون هدفمند یارانه‌ها با وجود تمام مزیت‌ها و ثمراتش نیز در مصرف منابع نیز سبب صرفه‌جویی توسط مردم شده است.

بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها نیز میزان مصرف برق در شهرستان بشرویه از کاهش قابل ملاحظه‌ای برخوردار بوده است.

فارس: مهم‌ترین اقدامات اداره برق بشرویه برای جلوگیری از اتلاف برق را بگویید؟

سحرخیز: شرکت برق به منظور جلوگیری از اتلاف و هدر رفت انرژی برق اقداماتی از قبیل تعدیل چراغ‌های پرمصرف در معابر روستایی و تبدیل کنتورهای مکانیکی به دیجیتال برای مشترکان پرمصرف انجام داده است.

همچنین در راستای جلوگیری از اسراف و هدر رفتن انرژی برق این اداره کار اصلاح و سرویس شبکه‌ها و لوازم اندازه‌گیری را در شهرستان بشرویه انجام داده که این اقدامات از مهم‌ترین فعالیت‌های اداره برق شهرستان در این زمینه به شمار می‌رود.

فارس: پروژه‌های برق‌رسانی اجرایی امسال اداره برق بشرویه چه تعداد بوده است؟

سحرخیز: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 72 پروژه برق‌رسانی در زمینه‌های مختلف در شهرستان بشرویه اجرایی و افتتاح شده است.

به منظور اجرا و آماده‌سازی این تعداد پروژه اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات مختلف هزینه شده است.

فارس: از طرح‌های افتتاح شده برق‌رسانی بشرویه در دهه فجر امسال بگویید؟

سحرخیز: در دهه فجر امسال تعداد پنج پروژه مهم و موثر در صنعت برق بشرویه در این شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفت.

برای اجرای این تعداد برق‌رسانی در بشرویه اعتباری بیش از 3 میلیارد و 950 میلیون ریال هزینه و صرف شد.

نصب 121 دستگاه تابلوی هوشمند آب و برق برای چاه‌های کشاورزی با اعتبار 2 میلیارد و 420 میلیون ریال، اجرای حدود 4.5 کیلومتر شبکه فشار ضعیف برای تامین برق متقاضیان شهری و روستایی با اعتبار 810 میلیون ریال و احداث شبکه فشار متوسط برای برقراری رینگ بین خطوط و کاهش خاموشی با اعتبار 70 میلیون ریال از جمله پروژه‌های افتتاح شده این شهرستان در دهه فجر محسوب می‌شوند.

همچنین پروژه‌های نصب 360 دستگاه کنتور تک‌فاز و سه فاز برای مشترکان شهری و روستایی با اعتبار 500 میلیون ریال و تعویض تیرهای فرسوده در بلوار جانبازان با اعتبار 150 میلیون ریال از دیگر طرح‌های برق‌رسانی این شهرستان به شمار می‌روند.

فارس: سخن آخر؟

سحرخیز: برق نیز همانند دیگر منابع باید درست و بهینه مصرف شود تا آیندگان و نسل‌های آتی از این نعمات و نعمت برق برخوردار شوند.

برای جلوگیری از اتلاف و به منظور صرفه‌جوی در مصرف انرژی برق خانواده‌ها در ساعات اوج مصرف برق از استفاده کردن وسایل برقی پر مصرف خودداری و از وسایل کم مصرف برقی در ساعات پایانی شب استفاده کنند.

رسانه و جراید در راستای ترویج فرهنگ استفاده بهینه از انرژی برق همانند گذشته نقش مؤثر و بسزایی ایفا می‌کنند و باید تلاش و همت مضاعفی در این زمینه به کار گرفته شود.

انتهای پیام/69006/ن40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول