اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت برق خراسان جنوبی:

252 هزار مشترک خراسان جنوبی از نعمت برق برخوردار هستند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: 252 هزار و 387 هزار مشترک شهری و روستایی در استان از نعمت برق برخوردار هستند.

252 هزار مشترک خراسان جنوبی از نعمت برق برخوردار هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی، محمدعلی ضامن در تشریح فعالیت‌های انجام شده در صنعت برق استان طی دولت نهم و دهم اظهار کرد: در حال حاضر 100 درصد جمعیت شهری و 98.6 درصد جمعیت روستایی استان از نعمت برق برخوردار هستند.

وی افزود: 55 درصد مشترکان برق در استان شهری، 42 درصد روستایی و بقیه مشترکان صنعتی و کشاورزی هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در استان به ازای هر کیلومتر مربع، 2.4 مشترک وجود دارد، خاطرنشان کرد: این شاخص در کشور به ازای هر کیلومتر مربع 15.7 مشترک بوده که نشان دهنده سختی کار و حجم بالای برق‌رسانی در استان است.

ضامن افزود: 40 درصد مشترکان برق در استان در بخش کشاورزی، 22 درصد در بخش خانگی و 20 درصد در بخش صنعت فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه 60 درصد مصرف انرژی در بخش تولید و انتقال مصرف می‌شود، گفت: این میزان مصرف یکی از ویژگی‌های استان است که در حال حاضر بیشترین میزان مصرف در بخش کشاورزی و پایین‌ترین میزان درآمد را به دلیل هزینه پایین برق مصرفی در این بخش شاهد هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه طی سال گذشته و بر اثر هدفمندسازی یارانه‌ها و تاثیر آن بر اقتصاد مشترکان میزان مصرف برق هر مشترک خانگی یک‌هزار و 417 کیلووات ساعت در سال بوده است، تصریح کرد: این میزان مصرف در کشور 2 هزار و 894 کیلووات ساعت در سال ثبت شده است.

ضامن با اشاره به اینکه میزان مصرف برق خانگی در استان در مقایسه با کشور به نصف کاهش یافته است، افزود: این روند حکایت از تاثیر مثبت هدفمندسازی یارانه‌ها و روحیه قناعت‌پذیری مشترکان برق در استان بوده است‌.

وی گفت: طول خطوط فشار متوسط هوایی با 26 درصد افزایش از سال 84 تاکنون به 9 هزار و 842 کیلومتر رسیده است.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول