اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شرکت برق خراسان جنوبی خبر داد

وجود 255 هزار مشترک برق در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت برق خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر 255 هزار مشترک برق در سطح استان وجود دارد.

وجود 255 هزار مشترک برق در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، هادی منصوریان ظهر امروز در کارگاه آموزشی مدیریت مصرف در ساختمان‌های اداری خراسان جنوبی اظهار کرد: 10 هزار اشتراک استان به ادارات تعلق دارد که چهار درصد مشترکان را به خود اختصاص می‌دهند.

وی ادامه داد: میانگین کشوری مصرف برق در ادارات 12.8 درصد است که این رقم در خراسان جنوبی با یک درصد کاهش نسبت سال گذشته هشت درصد است.

 

در خراسان جنوبی 700 مگاوات تولید برق وجود دارد

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت برق خراسان جنوبی با بیان اینکه سال‌های 85 و 86 اوج مصرف برق در کشور بود، افزود: پیک مصرف برق در خراسان جنوبی در این سال‌ها حدود 220 مگاوات بوده و در سال 91 با توجه به افزایش 60 هزار مشترک به 206 مگاوات کاهش یافته است.

منصوریان تصریح کرد:‌ در خراسان جنوبی بیش از 700 مگاوات تولید برق است که مازاد مصرف استان از طریق شبکه سراسری در چهار خط انتقال به استان‌های یزد، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی فرستاده می‌شود.

وی ادامه داد: امروزه انرژی الکتریکی دیگر یک کالای لوکس نیست بلکه با توجه به شرایط و تجهیزات امروزی به یک کالای اساسی تبدیل شده است.

 

اوج پیک بار مصرف برق در فصل تابستان

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت برق خراسان جنوبی با بیان اینکه اوج پیک بار مصرف برق در فصل تابستان است، افزود: برق قابل ذخیره شدن نیست و هزینه تولید آن نسبت به دیگر حامل‌های انرژی بالا است.

منصوریان با بیان اینکه دولت هنوز در بخش انرژی یارانه ارائه می‌دهد، گفت: هزینه‌های سرمایه‌گذاری اولیه برق نیز بالا است به گونه‌ای که می‌توان با احداث یک نیروگاه یک‌هزار مگاواتی، یک‌هزار مدرسه و یا صدها بیمارستان مجهز ساخت.

 

رشد جهانی مصرف برق 3.7 درصد است

مدیر دفتر نمایندگی مناطق سازمان بهره‌وری و انرژی کشور نیز بیان کرد: در 10 سال گذشته 5.6 درصد رشد مصرف برق را در کشور داشته‌ایم که اگر این روند ادامه پیدا کند به طور یقین با کمبود انرژی الکتریکی رو‌به‌رو می‌شویم.

علی صادقی افزود: میانگین رشد جهانی مصرف برق 3.7 درصد بوده که این رقم در کشور هشت درصد است.

وی دلیل این افزایش مصرف را پایین بودن بهای انرژی، فرسودگی تجهیزات، افزایش جمعیت، تغییر الگوی مصرف، افزایش مصرف در بخش صنعت و خدمات و ناکارآمدی برنامه‌ریزی در بخش انرژی دانست.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول