اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام شرکت توانیر:

مصرف برق خانگی خراسان جنوبی 50 درصد متوسط کشوری است

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام شرکت توانیر گفت: متوسط مصرف برق خانوارهای خراسان جنوبی 50 درصد متوسط مصرف کشور است.

مصرف برق خانگی خراسان جنوبی 50 درصد متوسط کشوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی، محمدحسن متولی‌زاده در حاشیه بازدید از نیروگاه پنج کیلوواتی خورشیدی بیرجند، اظهار کرد:  در حال حاضر کشور ایران بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده برق در منطقه است و بیش از یک‌هزار و 500 مگاوات را به کشورهای همسایه صادر می‌کند.

وی افزود: ایران با تمامی کشورهای همسایه که دارای مرز خاکی مشترک است، ارتباط الکتریکی دارد و با توجه به نیاز این کشورها به انرژی الکتریکی، این روند رو به رشد است.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت توانیر پتانسیل خراسان جنوبی در تولید برق را بالا عنوان کرد و افزود: انرژی الکتریکی به صورت مستقیم از خراسان جنوبی به خارج از کشور صادر نمی‌شود اما چون به شبکه سراسری متصل است نقش مؤثری در زمینه تولید برق دارد و بیش از 500 مگاوات را به طور متوسط به استان‌های مجاور خود صادر می‌کند.

متولی‌زاده با اشاره به اهمیت انرژی‌های نو، اظهار کرد: انرژی‌های نو و تجدیدپذیر شامل نیروگاه‌های برق آبی، بادی و خورشیدی است و در حال حاضر بیش از پنج درصد از تولید انرژی در ایران توسط انرژی‌های نو تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: با رویکرد وزارت نیرو استفاده از انرژیِ‌های باد و خورشید در کشور در حال پیشرفت است.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه خراسان جنوبی پتانسیل بالایی در زمینه انرژی‌های نو دارد، ادامه داد: امید است با همکاری وزارت نیرو، شرکت توزیع نیروی برق و استانداری خراسان جنوبی زمینه برای استفاده مردم این استان از انرژی خورشیدی در ساختمان‌های مسکونی فراهم شود.

متولی‌زاده بیان کرد: با تلاش شرکت برق خراسان جنوبی، فقط هفت روستای بالای 10 خانوار در این استان فاقد برق هستند و از آن جایی که وزارت نیرو این تعهد را دارد که تا پایان سال جاری تمام روستاهای بالای 10 خانوار را برق‌دار کند، در دهه فجر سال جاری این تعداد روستا از نعمت برق برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/خ۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول