اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت برق خراسان جنوبی خبر داد

سرمایه‌گذاری 412 میلیونی در نیروگاه خورشیدی خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: برای اجرای پروژه نیروگاه خورشیدی بالغ بر 412 میلیون ریال سرمایه‌گذاری شده است.

سرمایه‌گذاری 412 میلیونی در نیروگاه خورشیدی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی، محمد‌علی ضامن در بازدید معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت توانیر از نیروگاه خورشیدی اظهار کرد: هدف از اجرای این نیروگاه توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و فرهنگ‌سازی در راستای انتقال تکنولوژی ساخت تجهیزات نیروگاه خورشیدی در داخل کشور است.

وی ظرفیت این نیروگاه خورشیدی که مجهز به ردیاب خورشید است را 408 کیلووات برشمرد و ادامه داد: برای اجرای این طرح بالغ بر 412 میلیون ریال سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی تصریح کرد: در این نیروگاه دستگاهی است که ولتاژ DC را به AC تبدیل می‌کند و ولتاژ و فرکانس را تحت کنترل دارد و در صورت خارج شدن ولتاژ و فرکانس از میزان تعریف شده اتصال نیروگاه با شبکه را قطع می‌کند.

ضامن به میزان تولید برق در این نیروگاه اشاره کرد و افزود: از زمان اتصال آزمایشی نیروگاه مذکور به شبکه برق سراسری برای تولید برق تاکنون 800 کیلووات ساعت تولید انرژی صورت گرفته است که این میزان در ساختمان اداری مصرف شده و یا به شبکه برق سراسری تزریق شده است.

وی ادامه داد: در نیروگاه‌های سوخت فسیلی به ازای هر یک کیلووات ساعت تولید حدود 700 گرم گاز منواکسید کربن ایجاد و وارد هوای منطقه می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی افزود: این نیروگاه با توجه به عدم ایجاد آلایندگی و میزان برق تحویلی تا‌کنون از انتشار 492 کیلوگرم گاز منو‌اکسید کربن جلوگیری کرده است.

ضامن با اشاره به اینکه اجرای این نیروگاه توسط شرکت‌های بومی منطقه صورت گرفته است، گفت: تأمین برق ساختمان‌های اداری و همچنین اجرای یک طرح پایلوت برای بازدید مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی، اعضای کارگروه امور زیربنایی استان، دانش‌آموزان، دانشجویان و استادان دانشگاه و سایر متقاضیان علاقه‌مند را از دیگر اهداف اجرای این طرح برشمرد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول