اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان‌جنوبی خبر داد

آسیب‌دیدگی 140 کنتور برق منطقه زهان در زلزله

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی از آسیب دیدگی تعداد 140 کنتور برق مردم زلزله‌زده منطقه زهان خبر داد.

آسیب‌دیدگی 140 کنتور برق منطقه زهان در زلزله

محمدعلی ضامن دقایقی پیش در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد:  پس از وقوع زلزله در منطقه زهان در کمتر از دو ساعت و نیم برق 15 روستای آسیب‌دیده برقرار شد.

وی یادآور شد: در مجموع در مدت دو روز کمک‌رسانی، تعداد شش اکیپ در منطقه زلزله‌زده حضور پیدا کردند و در حال حاضر خسارات برآورد شده به شبکه شامل آسیب‌دیدگی 140 کنتور برق و کابل‌های مربوطه، یک دستگاه تابلو برق و یک کیلومتر شبکه فشار ضعیف بوده است و در آینده نیز احتمال جابجایی شبکه‌ها و یا احداث شبکه‌های جدید نیز وجود دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی تصریح کرد: با توجه به خسارات وارده به منطقه زلزله‌زده زهان یک دستگاه مولد اضطراری 30 تا 50 کیلو وات، یک مولد پنج کیلو واتی و یک دستگاه خودرو پیکاپ برای انجام خدمت‌رسانی به منطقه مورد نیاز است.

ضامن با اشاره به بارندگی‌های چند ساعت گذشته در مناطق زلزله‌زده زهان افزود: در پی این بارندگی‌ها به شبکه‌های برق و کابل‌های برق‌رسانی خسارت جدی وارد نشده است.

وی تصریح کرد: برق‌رسانی در مناطق زلزله‌زده با کابل روکش‌دار انجام شده است که خطر جدی و آسیب دیدگی برای افراد ندارد مگر اینکه از کابل‌ها به عنوان کرسی برقی و آشپزی استفاده شود که اطلاع‌رسانی و آموزش کافی به افراد در این زمینه ارائه شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی گفت: تا این لحظه در پی بارندگی‌های سطح استان خسارتی در ارتباط با برق مناطق زلزله‌زده به دست نیامده و فقط در شهرستان خوسف و روستای قلعه‌زری چند مورد خاموشی و خسارت گزارش شده است.

انتهای پیام /690013/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول