اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی:

خراسان جنوبی بیشترین پراکندگی مشترکین برق را دارد

خبرگزاری فارس: معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: استان بیشترین پراکندگی مشترکین برق را در کشور دارد.

خراسان جنوبی بیشترین پراکندگی مشترکین برق را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی، هادی منصوریان در آیین تودیع و معارفه مدیر توزیع نیروی برق شهرستان سرایان با بیان اینکه خراسان جنوبی بیشترین میزان پراکندگی مشترکان در سطح کشور را دارد، اظهار کرد: با وجود این میزان گستردگی و پراکندگی مشترکان در سطح استان، رتبه دوم کشور را در کاهش میزان تلفات شبکه برق دارا هستیم.

وی تصریح کرد: طی سال‌های گذشته با اقدامات مهم صورت گرفته شاخص‌های جهانی صنعت برق در کشور و همچنین خراسان جنوبی ارتقا یافته و این روند در صنعت برق کشور مشهود است.

معاون عمرانی فرماندار سرایان نیز با اشاره به اینکه دولت با اختصاص اعتبارات مناسب در بخش‌های زیربنایی این شهرستان اقدامات ارزشمندی را انجام داده است، افزود: با فعالیت‌های صورت گرفته در شبکه‌های توزیع، ظرفیت برق در این شهرستان کامل شده است.

علی تیموری یادآور شد: در برق‌رسانی به روستاها و استفاده از انرژی خورشیدی اقدامات شایسته‌ای صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بسترهای توسعه شهرستان در بخش برق فراهم شده است، اظهار کرد: سرمایه‌گذاران محدودیتی در تامین برق واحدهای صنعتی و تولیدی این شهرستان ندارند.

معاون عمرانی فرماندار سرایان، برق‌رسانی به روستاهای بالای 15 خانوار در این شهرستان را از اقدامات ارزشمند نظام جمهوری اسلامی و دولت برشمرد و گفت: صنعت برق در این شهرستان خوب درخشیده است.

مدیر سابق توزیع نیروی برق سرایان نیز در گزارشی با بیان اینکه 13 هزار و 500 مشترک از نعمت نیروی برق برخوردار هستند، گفت: پیک‌بار در این شهرستان از 17 مگاوات در سال‌های گذشته به 15 مگاوات در سال جاری کاهش یافته است.

علیرضا سکندری این میزان کاهش را نشانه همکاری مردم و اقدامات موثر شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی دانست و اضافه کرد: همراهی مشترکان خانگی و کشاورزی و صرفه‌جویی مناسب سبب دستیابی به این مهم شده است.

وی طول شبکه فشار متوسط و تامین برق مشترکان شهرستان سرایان را 246 کیلومتر و شبکه فشار ضعیف آن را 250 کیلومتر عنوان کرد.

مدیر سابق توزیع نیروی برق سرایان ادامه داد: حدود 45 کیلومتر شبکه فشار متوسط، 35 کیلومتر شبکه فشار ضعیف و 5 کیلومتر شبکه‌های زیر زمینی نیز طی چند سال گذشته در شهرستان سرایان اجرا شده است.

سکندری تصریح کرد: از سال 78 تاکنون 384 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 400 میلیون تومان از محل اعتبارات داخلی شرکت توزیع برق خراسان جنوبی در سرایان اجرا شده است.

وی یادآور شد: یک ‌میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات تملک و دارایی خراسان جنوبی برای اجرای طرح‌های برق‌رسانی در سرایان سرمایه‌گذاری شده است.

مدیر سابق توزیع نیروی برق سرایان، تعداد روستاهای دارای برق سرایان در سال 78 را 28 روستا عنوان کرد و افزود: این تعداد در حال حاضر به 40 روستا افزایش یافته است.

سکندری از راه‌اندازی خط گرم در این شهرستان خبر داد و گفت: سرایان از نخستین شهرستان‌های تازه تاسیس خراسان جنوبی بوده که دارای گروه خط گرم است.

وی با قدردانی از حمایت‌های مدیرعامل و معاون بهره‌برداری شرکت در تجهیز این مدیریت به امکانات مانوری اظهار کرد: 11 دستگاه کلید گاز و ریکلوزر در سطح این شهرستان نصب شده است.

مدیر سابق توزیع نیروی برق سرایان نگهداری، بازدید و نوسازی 250 کیلومتر از شبکه‌های موجود، بهسازی فضای اداری و اختصاص 9 هزار متر مربع زمین برای توسعه این مدیریت را از دیگر اقدامات صورت گرفته در دوران تصدی مسئولیت خود برشمرد.

در پایان این مراسم با قدردانی از خدمات چهار ساله علی سکندری در دوران تصدی مسئولیت، محمدحسین محمدی‌کیا به عنوان مدیر جدید توزیع برق شهرستان سرایان معرفی شد.

انتهای پیام/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول