اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی خبر داد

سرمایه‌گذاری 450 میلیارد تومانی دولت در صنعت برق خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: دولت نهم و دهم تا‌کنون در صنعت برق خراسان جنوبی 450 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است.

سرمایه‌گذاری 450 میلیارد تومانی دولت در صنعت برق خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌ عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی، محمدعلی ضامن در آیین تودیع و معارفه مدیر توزیع نیروی برق شهرستان قاینات اظهار کرد: در حال حاضر پیک مصرف برق خراسان جنوبی 210 مگاوات است که مازاد آن به استان‌های یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان صادر می‌شود.

وی ادامه داد: با تدابیر خوب وزارت نیرو و شرکت توانیر اقدامات زیربنایی ارزشمندی از جمله احداث و اجرای خطوط انتقال و همچنین ایجاد نیروگاه در استان صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه حدود 450 میلیارد تومان طی دولت نهم و دهم در صنعت برق استان سرمایه‌گذاری شده است، تصریح کرد: حدود 350 میلیارد تومان از این سرمایه‌گذاری در ارتباط با احداث نیروگاه سیکل ترکیبی قاینات بوده است.

ضامن به سه شاخص مهم ارزیابی در شرکت‌های توزیع نیروی برق از قبیل تلفات، میزان انرژی توزیع نشده و پیک مصرف اشاره کرد و افزود: همه ساله عصاره تلاش و فعالیت همکاران صنعت برق در این سه شاخص ارزیابی می‌شود.

وی با ابزار خرسندی از اقدامات صورت گرفته و جایگاه شرکت توزیع نیروی برق استان در کسب مقام‌های دوم یا سوم این شاخص‌ها در کشور اظهار کرد: تلفات در این استان به 7.32 درصد رسیده که خراسان جنوبی در این شاخص مقام سوم را در کشور کسب کرده و این در حالی است که شاخص کشوری تلفات 14.5 درصد است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی اضافه کرد: براساس برنامه پنجم باید میزان و شاخص تلفات به 12 درصد برسد که در این میان خراسان جنوبی قبل از برنامه پنجم به این شاخص دست یافته که یک رکورد بی‌سابقه است.

ضامن، شاخص انرژی توزیع نشده در استان را 45 ثانیه به ازای هر مشترک در روز برشمرد و گفت: این شاخص در کشور 3.5 دقیقه به ازای هر مشترک در روز است که با اقدامات انجام شده مصمم هستیم این شاخص را به 40 ثانیه به ازای هر مشترک در روز طی سال جاری برسانیم.

فرماندار قاینات در ادامه افزود: با این میزان سرمایه‌گذاری شهرستان قاینات از نظر انرژی جایگاه نخست صنعت برق استان را دارد.

حسین شرافتی‌ تلاش دولت نهم و دهم در تمام بخش‌ها را تحسین برانگیز خواند و گفت: امروز در جای جای استان و کشور خدمات دولت مشهود است.

مدیر سابق توزیع برق قاینات اظهار کرد: هم‌اکنون 291 روستای شهرستان و 547 حلقه چاه کشاورزی از نعمت برق برخوردارند.

جواد قربان‌زاده با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی در ارائه برق به مردم نداریم، یادآور شد: در حال حاضر 65 هزار مشترک در سطح شهرستان از نعمت نیروی برق استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: 88 درصد مشترکان برق ان شهرستان خانگی، دو درصد کشاورزی و یک درصد در بخش صنعت هستند که در حال حاضر 18 درصد مصرف در بخش خانگی، 39 درصد در بخش کشاورزی و 34 درصد در بخش صنعت است.

مدیر سابق توزیع برق قاینات از این شهرستان به عنوان قطب کشاورزی استان یاد کرد و گفت: بیشترین مصرف برق قاینات در بخش کشاورزی است.

قربان‌زاده به ارائه 2 هزار 335 کنتور رایگان با 470 میلیون تومان اعتبار از مصوبات سفر نخست رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: این تعداد انشعاب طی 19 ماه در این شهرستان نصب و اجرا شده است.

وی برق‌رسانی به هفت حلقه چاه کشاورزی عشایری با 240 میلیون ریال از محل اعتبارات شرکت برق منطقه‌ای و برق‌رسانی به 15 پایگاه نیروی انتظامی را از دیگر اقدامات انجام شده در این شهرستان دانست.

در پایان این مراسم از خدمات و زحمات هشت ساله جواد قربان‌زاده قدردانی و محمدرضا عبدی به عنوان مدیر جدید توزیع برق شهرستان قاینات معرفی شد.

محمدرضا عبدی پیش از این مدیر توزیع نیروی برق شهرستان نهبندان بوده است.

انتهای پیام/آ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول