اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت برق خراسان‌جنوبی خبر داد

پیشرفت 35 درصدی نیروگاه شهرک صنعتی بیرجند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی گفت: نیروگاه توزیع برق شهرک صنعتی بیرجند 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پیشرفت 35 درصدی نیروگاه شهرک صنعتی بیرجند

محمد‌علی ضامن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار کرد: راه‌اندازی نیروگاه توزیع برق شهرک صنعتی بیرجند که از مصوبات هیئت دولت به خراسان‌جنوبی است با اعتبار بیش از 5 میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی شدن این پروژه از دو سال گذشته در شهرک صنعتی بیرجند ادامه داد: تاکنون از اعتبار پیش‌بینی شده برای این پروژه اعتباری معادل 2 میلیارد و 200 میلیون تومان اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر برخی از واحد‌های صنعتی در شهرک صنعتی بیرجند با کمبود برق روبرو هستند، افزود: مشکل این‌گونه واحدها به صورت مقطعی مرتفع می‌شود.

ضامن ادامه داد: راه‌اندازی یک پست معین نیز در شهرک صنعتی نیازمند اعتبار زیادی بالغ بر 3 میلیارد تومان است که با کمبود اعتبارات امکان‌پذیر نیست.

وی با تاکید بر اینکه برای رفع مشکلاتی از این قبیل در بخش صنعت باید اعتبار بیشتری به این حوزه اختصاص یابد، اظهار کرد: استانداری خراسان‌‌جنوبی و شورای برنامه‌ریزی باید برای تامین اعتبار این‌گونه پروژه‌ها اولویت در نظر بگیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اعتبار راه‌اندازی نیروگاه توزیع برق شهرک صنعتی بیرجند از محل اعتبارات شهرک‌های صنعتی باید تامین شود، گفت: مدت زمان پیش‌بینی شده برای بهره‌برداری از این پروژه سه سال بوده که در صورت تامین اعتبار لازم با توجه به گذشت دو سال از آغاز پروژه طی مدت شش ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

ضامن افزود: در شهرک صنعتی شهرستان قاین نیز با کمبود برق روبرو هستیم که راه‌اندازی‌ نیروگاه جدید در این شهرک نیز در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار کرد: این نیروگاه با پیشرفت 60 درصدی روبرو است و تاکنون اعتباری معادل 3.5 میلیارد تومان هزینه در پی داشته است و برای راه‌اندازی نیز اعتباری معادل یک‌میلیارد تومان نیاز دارد که همت مسئولان استان را برای راه‌اندازی می‌طلبد.

انتهای پیام/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول