اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌عامل شرکت برق خراسان جنوبی خبر داد

سرمایه‌گذاری 450 میلیاردی دولت در بخش برق خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت برق خراسان جنوبی گفت: دولت در بخش برق استان 450 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است.

سرمایه‌گذاری 450 میلیاردی دولت در بخش برق خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، محمدعلی ضامن پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر توزیع برق شهرستان درمیان اظهار کرد: در سال جاری 8 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات تملک و دارایی به این شرکت اختصاص یافته است که از این مبلغ 4 میلیارد تومان برای مسکن مهر استان و مابقی برای سایر طرح‌ها از قبیل برق‌رسانی به روستاها هزینه می‌شود.

وی از برق‌دار شدن تمامی روستاهای بالای 10 خانوار تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: در سال گذشته تعدادی روستای بالای 10 خانوار بدون برق در استان وجود داشت که از ابتدای سال جاری تاکنون چهار روستا از نعمت برق برخوردار شده‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی با بیان اینکه 252 هزار و 387 مشترک در خراسان جنوبی وجود دارد، گفت: از این تعداد 18 هزار و 611 مشترک در شهرستان درمیان زندگی می‌کنند.

ضامن، کاهش تلفات برق، افزایش راندمان تولید و جایگزینی انرژی‌های تجدیدشونده به جای استفاده از سوخت فسیلی را از مهم‌ترین اهداف این شرکت در سال جاری برشمرد و تصریح کرد: میزان تلفات انرژی در خراسان جنوبی از 9.2 به 7.2 کاهش یافته و شرکت توزیع برق استان از این حیث مقام سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی میزان تولید برق استان را در حال حاضر 711 مگاوات دانست و یادآور شد: میانگین مصرف استان 210 مگاوات است و مازاد برق تولیدی به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

ضامن متوسط هزینه برق‌رسانی به روستاها توسط انرژی خورشیدی را برای هر خانوار 8 تا 10 میلیون تومان برآورد کرد و افزود: در تابستان امسال متوسط میانگین مصرف در خراسان جنوبی 8 تا 10 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش داشته است.

وی از رایگان شدن مصرف برق مساجد در سال جاری خبر داد و گفت: تاکنون 8 هزار انشعاب در مسکن مهر استان واگذار شده است.

در پایان این مراسم از خدمات علی محمدی مدیر سابق شرکت برق درمیان تقدیر و هادی گنجی‌فر به عنوان مدیر جدید این مجموعه معرفی شد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول