اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد بشرویه خبر داد

جذب 578 نفر حامی برای ایتام بشرویه

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بشرویه از جذب 578 حامی طی سال جاری برای حمایت از 60 یتیم در این شهرستان خبر داد.

جذب 578 نفر حامی برای ایتام بشرویه

رمضان برمک در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار داشت: در حال حاضر 214 دانش‌آموز و 30 دانشجو زیرپوشش کمیته امداد بشرویه قرار دارند که در طول سال مورد حمایت‌های مختلف تحصیلی قرار می‌گیرند.

جذب حامی برای 60 یتیم شهرستان بشرویه

وی ادامه داد: به منظور کمک به هزینه‌های تحصیلی و حمایت از این دانش‌آموزان تاکنون بالغ بر 136 میلیون و 403 هزار ریال کمک پرداخت شده و 79 میلیون ریال نیز برای کمک به شهریه دانشجویان زیرپوشش هزینه شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی بشرویه از جذب 578 نفر حامی برای ایتام این شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد: این حامیان سرپرستی 60 یتیم را به عهده گرفتند که ماهانه مبلغی را به عنوان کمک هزینه زندگی به آنان پرداخت می‌کنند.

برمک تصریح کرد: در 11 ماهه سال جاری حامیان ایتام این شهرستان مبلغی بیش از 848 میلیون و 897 هزار ریال به حساب فرزندان معنویشان واریز کرده‌اند.

بافت 84 تخته فرش توسط مددجویان کمیته امداد بشرویه

وی یادآور شد: همچنین به منظور کمک به ایجاد اشتغال مددجویان، تعداد 264 نفر برای بهره‌مندی از وام مشاغل خانگی و خوداشتغالی معرفی شده که از این تعداد 205 نفر موفق به اخذ تسهیلات به مبلغ 8 میلیارد و 631 میلیون ریال شده‌اند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بشرویه افزود: در سال جاری 84 تخته فرش به متراژ 507 متر مربع توسط مددجویان کمیته امداد بشرویه تولید و بافته شده است.

برمک ابراز داشت: تاکنون از مددجویانی که در این شهرستان در راستای تولید و بافت فرش تلاش و فعالیت داشته‌اند، حمایت شده است.

اعطای 31 فقره جهیزیه و هدیه ازدواج به نوعروسان مددجو

وی، ارزش ریالی فرش‌های تولیدی و بافته شده مددجویان این شهرستان را مبلغ یک میلیارد و 937 میلیون و 500 هزار ریال دانست.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بشرویه اذعان داشت: در 11 ماهه امسال 31 فقره جهیزیه و هدیه ازدواج به مبلغ 219 میلیون و 319 هزار ریال به نوعروسان زیرپوشش کمیته امداد بشرویه پرداخت شده است.

برمک گفت: کمیته امداد در راستای حمایت از نوعروسان تنها به پرداخت جهیزیه و هدیه ازدواج اکتفا نمی‌کند، بلکه قبل از ازدواج نوعروسان، برای آنها کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی مختلف برگزار می‌کند.

توانمندسازی مددجویان رسالت اصلی کمیته امداد

وی بیان داشت: این کلاس‌ها و کارگاه‌ها در زمینه احکام، مسائل شرعی، تحکیم بنیان خانواده، فرهنگی، آموزشی و مهارت‌های زندگی است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بشرویه تأکید کرد: کمیته امداد در راستای محرومیت‌زدایی و دستگیری از مستمندان به فرمان امام خمینی(ره) تأسیس شده و طی سال‌های فعالیتش اقدامات و فعالیت‌های خوبی را در این زمینه انجام داده است.

برمک اضافه کرد: این نهاد فقط افراد بی‌بضاعت، خانواده‌های محروم و خانوارهای بی‌سرپرست و بدسرپرست را مورد حمایت قرار نمی‌دهد، بلکه از افراد غیر مددجو و نیازمند نیز حمایت می‌کند.

وی در پایان متذکر شد: رسالت اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره) خودکفایی و توانمندسازی خانوارهای مددجو است و در این زمینه با اجرای برنامه‌ها و اقدامات مختلف از قبیل اعطای تسهیلات مشاغل و اجرای طرح‌های خودکفایی، توانمندسازی خانوارهای زیرپوشش خود را محقق می‌سازد.

انتهای پیام/69006/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول