اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی خبر داد

ارسال کمک‌های کمیته امداد به 7 کشور جهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی گفت: کمک‌های کمیته امداد تنها منحصر به محرومان کشورمان نیست بلکه گستره این کمک‌ها هفت کشور جهان را نیز زیر پوشش دارد.

ارسال کمک‌های کمیته امداد به 7 کشور جهان

سیدجواد رضوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از بیرجند با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) درصدد کاهش جامعه زیر پوشش خود با تدبیر سیاست‌های جدید است، اظهار داشت: هر چند فقر و نداری ممکن است سبب بسیاری از تخلفات و بزهکاری‌ها در جامعه باشد، اما در دوران کنونی خطر نداشتن اطلاعات سیاسی و اجتماعی به مراتب از خطر فقر مالی و اقتصادی بالاتر است.

وی با تاکید بر اینکه هدف کمیته امداد امام خمینی گدا‌پروری نیست، افزود: فقر وسیله وابستگی است و درصدد ریشه‌کنی آن در جامعه زیر پوشش خود هستیم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی ادامه داد: منظور از امداد به فقرا فقط کمک مالی به آنها نیست بلکه حمایت عاطفی، تحصیلی و کارآفرینی را نیز شامل می‌شود که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

کمک به فقرا باید خالصانه و بدون منت باشد

رضوی با بیان اینکه کمک به فقرا باید خالصانه و بدون منت باشد، تصریح کرد: کمک به مستضعفان باید بدون خودنمایی و با مناعت طبع باشد چرا که ائمه(ع) ما اینگونه عمل کرده‌اند.

این مسئول یادآور شد: فقرا و نیازمندان نیز باید در مقابل اینگونه کمک‌ها مناعت طبع داشته باشند و شاکر باشند و در خراسان جنوبی نیازمندان همین گونه هستند و کوتاهی از طرف مسئولان است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی به بیانات امام راحل در کمک به محرومان اشاره کرد و گفت: بنا به فرمایشات امام باید همه در حمایت و رفاه طبقه محروم جامعه تلاش کنیم چرا که خیر دنیا و آخرت ما در آن است.

کمیته امداد یکی از ضروری‌ترین ارگان‌های نظام است

 

رضوی عنوان کرد: کمیته امداد یکی از ضروری‌ترین ارگان‌های نظام است چرا که امام در روزهای نخست بعد از پیروزی انقلاب دستور تشکیل کمیته امداد را صادر کردند.

وی ادامه داد: در اهمیت این نهاد می‌توان گفت که سابقه تشکیل آن به دوران بعد از پیروزی انقلاب نمی‌رسد بلکه فعالیت آن به سال 42 می‌رسد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه کمیته امداد یک نهاد دولتی نیست، افزود: این نهاد زیر نظر مستقیم رهبری نظام است که این نشان از اهمیت کمک به محرومان دارد.

این مسئول تصریح کرد: کار امداد تمام زوایای زندگی خانواده‌های زیر پوشش این ارگان را در بر می‌گیرد و تنها به کمک مالی اکتفا نمی‌کند.

کمک‌های کمیته امداد منحصر به ایران نیست

رضوی به منابع مالی تامین کننده کمیته امداد اشاره کرد و متذکر شد: این کمک‌ها شامل عنایات رهبری نظام، کمک‌های دولتی، هدایا و کمک‌های مردمی، مؤسسات و سازمان‌های داخلی و خارجی و دریافت نذورات و صدقات است.   

وی در پایان اذعان داشت: کمک‌های کمیته امداد تنها منحصر به محرومان کشورمان نیست بلکه گستره حضور آن هفت کشور جهان را نیز زیر پوشش دارد که لبنان، افغانستان، تاجیکستان، عراق، سوریه، آذربایجان و کومور از جمله این کشورها هستند.

انتهای پیام/69011/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول