اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام کمیته امداد خراسان‌جنوبی خبر داد

تخریب 531 واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد در زلزله اخیر

خبرگزاری فارس: قائم مقام کمیته امداد امام خمینی خراسان‌جنوبی گفت: بر اثر زمین لرزه 5.5 ریشتری زهان 531 واحد مسکونی مددجویان این نهاد خسارت دیده است.

تخریب 531 واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد در زلزله اخیر

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدحسین عنایتی‌فرد ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: در این راستا زلزله‌زدگان تحت زیر پوشش کمیته امداد 20 میلیون ریال کمک بلاعوض دریافت می‌کنند.

وی افزود: از این تعداد واحد مسکونی خسارت دیده 52 واحد مسکونی بین 80 تا 100 درصد و 37 واحد بین 50 تا 70 درصد تخریب شده است.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اعتباری بالغ بر یک‌میلیارد ریال نیز برای سبد غذایی، بسته‌های بهداشتی، پوشاک و لوازم خانگی مددجویان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: روزانه 300 وعده غذای گرم نیز در بین زلزله‌زدگان توزیع می‌شود.

*خسارت 5 میلیارد ریالی زلزله به قنوات

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی نیز گفت: خسارات وارده به قنوات این استان در زلزله اخیر بیش از 5 میلیارد ریال برآورد شده است.

غلامرضا هادربادی با اشاره به اینکه 16 رشته قنات در مناطق زلزله‌زده استان خسارت دیده‌اند، اظهار کرد: برای این قنوات بیش از 5 میلیارد ریال خسارت برآورد شده است.

وی از خسارت دیدن 150 بارگاه زرشک و واحد دامی نیز در مناطق زلزله‌زده استان خبر داد و افزود: در این راستا 20 تن محصول زرشک خسارت دیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی به توزیع 15 تن علوفه رایگان برای دام‌های زلزله‌زدگان اشاره کرد و گفت: از 585 دام تلف شده در این زلزله نیز تنها 219 راس دام بیمه بوده که غرامت آن پرداخت شده است.

انتهای پیام/69002/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول