اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امداد خراسان‌جنوبی خبر داد

اعطای تسهیلات خوداشتغالی به روستاییان خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی از اعطای تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی به روستاییان و افرادی که در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت در خراسان جنوبی زندگی می‌کنند، خبر داد.

اعطای تسهیلات خوداشتغالی به روستاییان خراسان‌جنوبی

سیدجواد رضوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: بر اساس بند دوم مصوبات پنجاه و سومین جلسه شورای عالی اشتغال طرح توسعه اشتغال روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت به کمیته امداد امام خمینی (ره) واگذار شده است.

وی در ارتباط با نحوه ثبت‌نام و برخورداری متقاضیان از این تسهیلات افزود: نحوه ثبت‌نام و برخورداری افراد به این صورت است که متقاضیان از طریق سامانه‌ای به نشانی www.ies.emdad.ir  وارد شده و ثبت‌نام می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این سامانه از 15 تا 30 دی‌ماه جاری آماده ثبت‌نام از متقاضیان است، گفت: تسهیلات این سامانه در قالب تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی است.

رضوی ادامه داد: برای خوداشتغالی تا سقف 10 میلیون تومان و برای مشاغل خانگی تا سقف 5 میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان اعطاء می‌شود.

وی در راستای فرآیند کار این سامانه افزود: تمام متقاضیان پس از یک هفته بعد از ثبت‌نام می‌توانند به دفاتر کمیته امداد در شهرستان‌ها مراجعه کرده و پرونده خود را تکمیل کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی با اشاره به میزان اشتغال پیش‌بینی شده در این طرح گفت: با توجه به اینکه این تسهیلات برای سال 91 است و تا پایان سال وقت زیادی باقی نمانده پیش‌بینی می‌شود 2 هزار شغل جدید در راستای راه‌اندازی این سامانه ایجاد شود.

رضوی به هدف از راه‌اندازی این سامانه اشاره کرد و گفت: هدف از راه‌اندازی این سامانه کمک به اشتغال افرادی است که در مناطق کمتر برخوردار زندگی می‌کنند.

وی اظهار کرد: این طرح شامل شهرستان‌های بیرجند، قاینات و فردوس نمی‌شود اما مابقی مناطق استان هم روستاها و شهرهایی که کمتر از 20 هزار نفر جمعیت دارند می‌توانند از مزایای این طرح برخوردار شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی در پاسخ به این سئوال که چرا این طرح به کمیته امداد واگذار شده است، یادآور شد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در ایجاد اشتغال‌های خرد در دو سال گذشته به عنوان دستگاه برتر از سوی دولت معرفی شده و با توجه به این توفیق و تجربه این مسئولیت به کمیته امداد واگذار شده است.

انتهای پیام/69002/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول