اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال تاکنون

113 خانوار زیر پوشش کمیته امداد بشرویه قرار گرفتند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بشرویه گفت: در طول سال جاری 113 خانوار زیر پوشش کمیته امداد این شهرستان قرار گرفتند.

113 خانوار زیر پوشش کمیته امداد بشرویه قرار گرفتند

رمضان برمک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار داشت: کمیته امداد در راستای رسالت خود و در سالی که به سیره نبوی، احسان علوی و جهاد اقتصادی نام‌گذاری شده و در راستای فقرزدایی نیازمندان و رفع نیازهای اولیه آنها، در سال جاری اقدام به زیر پوشش قرار دادن 113 خانوار کرده است که در مجموع 2 هزار و 448 نفر اعم از شهر و روستا را شامل می‌شود.

وی افزود: در سال جاری از این تعداد، 176 نفر از خانوار‌های زیر پوشش کمیته امداد بازتوانی شده و از لیست مستمری‌بگیران خارج شده‌اند.

*بهره‌مندی زنان سرپرست خانوار شهری از خدمات بیمه تأمین اجتماعی

برمک افزود: تعداد 287 نفر از زنان سرپرست خانوار زیر پوشش این نهاد از خدمات بیمه تأمین‌ اجتماعی بهره‌مند شدند که بخشی از هزینه‌های آن توسط کمیته امداد به ازای هر نفر 60 هزار تومان و بخشی دیگر از 50 درصد یارانه دولت پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: تمامی افرادی که وام مشاغل خانگی از کمیته امداد دریافت کردند نیز بیمه تأمین اجتماعی درمانی و بازنشستگی در مورد آنها اجرا می‌شود.

*ثبت‌نام 570 نفر از متقاضیان وام مشاغل خانگی

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بشرویه با اشاره به ثبت‌نام 570 نفر از متقاضیان وام مشاغل خانگی در کمیته امداد ادامه داد: از 314 شغل تعریف شده و ثبت‌نام 570 نفر متقاضی مشاغل خانگی تعداد 488 نفر به بانک‌ها برای اخذ وام معرفی شدند.

*حمایت 86 یتیم زیر 18 سال توسط خیّران در کمیته امداد

وی با اشاره به حمایت 86 یتیم زیر 18 سال توسط خیّران در کمیته امداد افزود: 372 حامی از خیّران شهرستان، ماهانه مبلغ 20 تا 30 هزار تومان را به حساب ایتام واریز کرده که از ابتدای امسال تاکنون 65 میلیون تومان از طرف خیّران به حساب آنها واگذار شده است.

*44 میلیون کمک هزینه خرید جهیزیه به 44 نوعروس

برمک تصریح کرد: 44 نوعروس پس از گذراندن دوره آموزشی پیش از ازدواج از کمک هزینه خرید جهیزیه بهره‌مند شدند که به ازای هر نفر مبلغ یک میلیون تومان کمک بلاعوض به آنها داده شد که در مجموع مبلغ 44 میلیون تومان از حساب کمیته امداد به این مجموعه اختصاص یافت.

*بهره‌مندی 264 دانش‌آموز و 37 دانشجو از خدمات کمک هزینه تحصیلی

وی ادامه داد: 264 دانش‌آموز در سه مقطع مشغول به تحصیل هستند که کلیه هزینه‌های تحصیلی آنها اعم از کمک هزینه کتب درسی، لوازم‌التحریر و پوشاک در طول سال از طریق این نهاد به آنها اهداء می‌شود.

برمک گفت: هم‌چنین شهریه 37 دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی مشغول به تحصیل قسمتی به صورت کمک بلاعوض و قسمتی به صورت وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

*جمع‌آوری 340 میلیون تومان درآمد از طریق مشارکت‌های مردمی

برمک افزود: در شهرستان بشرویه تعداد 4 هزار صندوق‌های صدقه کوچک، 30 صندوق متوسط و 115 صندوق بزرگ در معابر و خیابان‌های سطح شهر وجود دارد که در طول سال جاری میزان کل درآمدها از حوزه مشارکت‌های مردمی مبلغ 340 میلیون تومان به صورت کمک نقدی و جنسی بوده است.

وی یادآور شد: افراد سالمند و از کار افتاده و سرپرست خانوار روستایی 60 سال به بالای واجد شرایط از طرح شهید رجایی استفاده می‌کنند و در مورد کمک هزینه‌های درمانی از منابع داخلی کمیته امداد تاکنون مبلغ 82 میلیون تومان بابت هزینه‌های درمانی مددجویان هزینه شده است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول