اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی خبر داد

اعطای 650 سری جهیزیه به نوعروسان خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی از اعطای 650 سری جهیزیه به ارزش 650 میلیون تومان از ابتدای سال تاکنون به نوعروسان زیر پوشش این نهاد خبر داد.

اعطای 650 سری جهیزیه به نوعروسان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سیدجواد رضوی ظهر امروز در جلسه اهدایی 71 سری جهیزیه به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی خراسان جنوبی که در محل مزار شهدای باقریه بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: دفن 70 شهید در این مکان مقدس تقارن و وجه بسیار ارزشی و معنوی با ازدواج 70 زوج جوان این استان دارد که زندگی مشترک خود را در این مکان مقدس آغاز می‌کنند.

وی با بیان اینکه انسان سخاوتمند انسانی است که کار خیر انجام دهد، افزود: انسان خیر از حسابگرترین آدم‌های دنیاست و در قرآن آمده که «آنچه دست شماست می‌رود و آنچه نزد خدا است می‌ماند لذا کسی که کار خیر انجام دهد ذخیره آخرتش می‌شود».

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی تصریح کرد: امام رضا(ع) سه چهارم اموال خود را در راه خدا انفاق کرد و فرمود «افراد اگر می‌خواهند اموالشان بماند باید در راه خدا بدهند و اگر می‌خواهند برود دست خود نگه دارند».

این مسئول خطاب به جوانان متذکر شد: اگر می‌خواهید از صراط مستقیم و راه حق منحرف نشوید خود را از اهل بیت(ع) و مسجد دور نکنید.

رضوی با اشاره به اینکه آثار سخاوت و کار خیر در جامعه سبب تکامل می‌شود، گفت: بخشی از جامعه در بحث سخاوت مادی و معنوی هنوز به تکامل نرسیدند و وقتی که روحیه و فرهنگ سخاوت در انسان و اجتماع ترویج و تبیین شود جامعه تکامل می‌یابد.

وی اضافه کرد: سخاوت  و کار خیر در جامعه وحدت و صمیمیت ایجاد می‌کند و باید بیشتر از گذشته به این مهم توجه شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)‌ خراسان جنوبی زیاد شدن مال را از دیگر آثار سخاوت برشمرد و اذعان داشت: کسی که سخاوت کند هیچ‌گاه از مالش کم نمی‌شود بلکه خداوند وعده برکت مالش را داده است.

رضوی با اشاره به آثار سخاوت افزود: رشد و کمال معنوی یکی دیگر از آثار سخاوت و کار خیر است که پیامبر(ص) در این زمینه فرمود «اگر می‌خواهید بدانید برترین مردم از نظر ایمان چه کسانی هستند ببینید از دست چه کسی بیشتر خیر به مردم می‌رسد».

وی سعادت ابدی را از دیگر آثار سخاوت برشمرد و عنوان کرد: در روایات و متون اسلامی کسی که اهل خیر است بهشت بر او واجب و سخاوت و بخشندگی از ایمان است و کسی که ایمان داشته باشد در بهشت جای دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی نجات از کیفر و آمرزش گناهان را یکی دیگر از آثار سخاوت دانست و تصریح کرد: حتی کافران وقتی کار خیر انجام دهند سبب تخفیف برای مجازات آنها می‌شود.

رضوی گفت: در آیات قرآن آمده که از جنس خودتان برای شما زوج آفریدیم و بین شما مودت قرار دادیم تا در کنار هم آرامش یابید.

این مسئول با بیان اینکه اگر خانواده سالم و آرام نداشته باشد جامعه سالم نخواهد بود، ادامه داد: آمار جنایت‌ها نشان می‌دهد که در برخی از خانواده‌ها رفتارهای ناسالم و ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی فراوان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی متذکر شد: برای آرامش زندگی باید ازدواج کرد و اگر در زندگی منیت حاکم شود زندگی خراب و حاکم شدن جو و فضایی خدایی و معنوی زندگی را شیرین می‌کند.

وی از اعطای 650 سری جهیزیه به ارزش 650 میلیون تومان از ابتدای سال تاکنون به نوعروسان زیر پوشش این نهاد خبر داد و اذعان داشت: تعداد 500 نوعروس دیگر پشت نوبت دریافت جهیزیه هستند که تا پایان سال جاری جهیزیه‌ به آنها اعطاء می‌شود.

انتهای پیام/690014/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول