اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی:

891 مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی با سواد شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان‌جنوبی از با سواد شدن 891 مددجوی این نهاد در سال گذشته و جاری خبر داد.

891 مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی با سواد شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید جواد رضوی ظهر امروز در جشن محو بی‌سوادی خانواده بزرگ امداد خراسان‌جنوبی اظهار داشت: علم و دانش خوراک روح است که باید در جامعه ترویج شود.

وی با بیان اینکه امام و شهدا برای دستیابی به انقلاب تلاش زیادی کردند، ادامه داد: باید با کسب علم و دانش دین خود را در مقابل امام راحل و خون شهدا ادا کنیم تا مدیون آنها نباشیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان‌جنوبی با اشاره به فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه «برادران و خواهران ایمانی برای رفع این نقیصه دردآور(بی‌سوادی) بسیج شوید و ریشه این نقص را از بن بر کنید» تصریح کرد: تعلیم و تعلم عبادتی است که خداوند ما را به آن ترغیب کرده است.

وجود 759 میلیون بی‌سواد در دنیا

رضوی با بیان اینکه بی‌سوادی در تمامی کشورها به نحوی دیده می‌شود، افزود: در دنیا حدود 759 میلیون نفر بی‌سواد وجود دارند که این رقم فقط در ارتباط با کشورهای جهان سوم و در حال توسعه نیست بلکه در کشورهای اروپایی نیز بی‌سوادی وجود دارد.

وی با اشاره به گسترش بی‌سوادی در سطح جهان متذکر شد: یکی از کشورهای اروپایی که بی‌سوادی در آن دیده می‌شود کشور رومانی از اروپای شرقی است که یک‌سوم زنان آن از نعمت سواد محروم هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان‌جنوبی از جمعیت یک‌میلیون و 500 هزار نفری دانش‌آموزانی خبر داد که والدین بی‌سواد دارند و نمی‌توانند به رشد علمی فرزندانشان کمک کنند.

باسوادی 324 مددجوی امداد خراسان‌جنوبی در سال جاری

رضوی با بیان اینکه خدمات زیادی شامل فرهنگی، اجتماعی و خوداشتغالی به مددجویان امداد خراسان‌جنوبی ارائه شده است، گفت: کسانی که از نعمت سواد محروم هستند نمی‌توانند از این خدمات به نحو احسن استفاده کنند.

وی تعداد مددجویان بی‌سواد کمیته امداد خراسان‌جنوبی را یک‌هزار و 402 نفر در سنین بین 10 تا 49 سال دانست و یادآور شد: با تلاش‌های نهضت سوادآموزی و آموزش و پرورش استان توانستیم در سال گذشته 567 نفر را با سواد کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان‌جنوبی با اشاره به تعداد با سواد شده‌های این نهاد اظهار کرد: امسال نیز با کمک نهضت سوادآموزی و آموزش و پرورش استان 324 نفر باسواد شده‌اند و 51 نفر مانده‌اند که امید است تا پایان اسفند‌ماه سال جاری باسواد شوند.

عدم امکان سوادآموزی 388 مددجوی امداد خراسان‌جنوبی

رضوی با بیان اینکه از تعداد بی‌سوادهای این نهاد 388 نفر موفق به کسب علم نشده‌اند، اذعان داشت: این افراد به علت معلولیت ذهنی یا داشتن بیماری‌های خاص امکان سوادآموزی را نداشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه خانواده امداد خراسان‌جنوبی در حال آنالیز است، متذکر شد: امید است خانواده بزرگ امداد استان فرزندانی را تربیت کند که از نظر تحصیلی، سلامت و تربیت، از گذشته بهره بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/69010/ن40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول