اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد زنجان خبر داد

جمع‌آوری 123 میلیون ریال کمک مردمی در قالب طرح شفا

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان از جمع‌آوری 123 میلیون ریال کمک مردمی در قالب طرح شفا خبر داد.

جمع‌آوری 123 میلیون ریال کمک مردمی در قالب طرح شفا

رضا حسنلو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: خانه انفاق، احسان و نیکوکاری کمیته امداد استان زنجان به منظور سهولت در امور خیرین راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه امدادگران حاضر در خانه انفاق زنجان در قالب طرح‌های مشارکتی کمیته امداد اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی می‌کنند، اضافه کرد: به طور متوسط سالانه بیش از 45 طرح مشارکتی توسط کمیته امداد اجرا می‌شود‌ که همه این طرح‌ها برگرفته از سنت‌های حسنه اسلامی بوده و در راستای رفع نیازهای خانواده‌های زیر پوشش پایه‌ریزی شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان در ادامه با اشاره به جمع‌آوری 40 میلیون و 587 هزار ریال صدقه در خانه انفاق زنجان و در 11 ماهه گذشته از سال افزود: همچنین در این مدت 51 صندوق کوچک نیز از طریق خانه انفاق کمیته امداد استان توزیع شده است.

وی همچنین با اشاره به جمع‌آوری 48 میلیون و 934 هزار ریال در قالب فطریه عام افزود: همچنین در قالب فطریه سهم سادات نیز 4 میلیون و 126 هزار و 250 ریال در خانه انفاق زنجان و در مدت مذکور جمع‌آوری شد.

حسنلو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جمع‌آوری 22 میلیون و 517 هزار و 250 ریال نذورات در قالب طرح احسان حسینی گفت: همچنین در بخش کفارات نیز مبلغ 40 میلیون و 385 هزار و 500 ریال در خانه انفاق زنجان جمع‌آوری شد.

وی در ادامه با اشاره به جمع‌آوری 123 میلیون ریال کمک مردمی در قالب طرح شفا و در خانه انفاق زنجان اضافه کرد: این مبلغ در 11 ماهه گذشته از سال و برای کمک به تامین هزینه‌های درمانی 15 بیمار جمع‌آوری شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان همچنین با اشاره به جمع‌آوری 14 میلیون و 836 هزار و 500 ریال کمک مردمی در قالب طرح کوثر اضافه کرد: این طرح در راستای کمک به ازدواج مددجویان اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح آزاد‌سازی زندانیان در قالب کمک به زندانیان نیازمند گفت: در 11 ماهه گذشته از سال‌جاری 29 میلیون و 501 هزار ریال کمک مردمی در قالب این طرح جمع‌آوری شد.

حسنلو تصریح کرد: مبالغ جمع‌آوری شده در قالب این طرح برای آزادی سه زندانی نیازمند جرائم غیرعمد هزینه شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از همکاری مطلوب مردم استان زنجان در قالب طرح‌های مشارکتی کمیته امداد اضافه کرد: خوشبختانه پس از آغاز به فعالیت این مرکز نیکوکاری مردم استان، کمیته امداد را در خدمت‌رسانی بهتر به خانواده‌های نیازمند یاری و همراهی می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به زمان فعالیت امدادگران در خانه انفاق زنجان افزود: در حال حاضر نیروهای فعال در این مرکز به صورت روزانه و در دو نوبت کاری صبح و بعدازظهر نسبت به جمع‌آوری کمک‌های مردمی اقدام می‌کنند.

*برگزاری جشن نیکوکاری در مساجد منتخب استان

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری جشن نیکوکاری در مساجد منتخب استان نیز اشاره کرد و گفت: این جشن با همکاری و هماهنگی صورت گرفته با هیئت امنای این مساجد برگزار می‌شود.

وی در ادامه به تشریح جامع مسجدمحوری پرداخت و گفت: طرح جامع مسجدمحوری با تشکیل هسته‌‌های مردمی متشکل از امام جماعت به عنوان مسئول و رکن، اعضای هیئت امنا، اعضای بسیج پایگاه مسجد و معتمدین محل در مساجد سطح استان اجرا می‌شود.

حسنلو با اشاره به اینکه یکی از اهداف اجرای طرح جامع مسجدمحوری احیای کارکردهای مسجد بر اساس سنت و سیره پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) در بحث رسیدگی به مشکلات مردم به ویژه نیازمندان محل است، افزود: رونق بخشیدن به مساجد به عنوان مرکز عبادی، سیاسی، اجتماعی به ویژه با حضور جوانان و ایجاد حس مسئولیت‌پذیری در قبال همسایگان و مومنان و ارتقاء همبستگی اجتماعی و سرمایه اجتماعی از دیگر اهدافی است که در راستای اجرای طرح جامع مسجدمحوری دنبال می‌شود.

لازم به ذکر است، امسال 16 اسفند ماه جشن نیکوکاری در مدارس استان و روز 17 اسفند نیز با برپایی پایگاه‌هایی در معابر سطح استان و مساجد و همچنین روز جمعه با دایر کردن پایگاه‌‌هایی همزمان با 18 اسفند و در مصلی‌های برگزاری نماز جمعه برگزار می‌شود.

نتهای پیام/73005/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول