اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکمیته امداد شهرستان زنجان خبر داد

هزینه 2 میلیارد ریالی برای ارائه خدمات عمرانی به مددجویان زنجانی

خبرگزاری فارس: مدیرکمیته امداد شهرستان زنجان از هزینه 2 میلیارد ریالی برای ارائه خدمات عمرانی به مددجویان زنجانی خبر داد.

هزینه 2 میلیارد ریالی برای ارائه خدمات عمرانی به مددجویان زنجانی

علی نجفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: کمیته امداد شهرستان زنجان سالانه خدمات مختلفی را در حمایت از مددجویان این نهاد ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 40 سرفصل خدماتی و حمایتی به مددجویان این نهاد ارائه می‌شود، اضافه کرد: یکی از عمده خدمات مهم و قابل توجه کمیته امداد در حمایت از مددجویان ساخت و احداث مسکن برای آن‌ها است.

مدیرکمیته امداد شهرستان زنجان با بیان اینکه احداث و ساخت مسکن برای مددجویان کمیته امداد در قالب خدمات عمرانی ارائه می‌شود، اضافه کرد: این نوع از خدمات تنها شامل ساخت نبوده و اقداماتی از قبیل تعمیرات منازل مسکونی و معرفی خانواده‌ها برای بهره‌مندی از انشعابات آب، برق و رایگان نیز در حمایت از مددجویان انجام می‌شود.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از خدمات انجام شده توسط کمیته امداد شهرستان زنجان در قالب خدمات عمرانی افزود: تا پایان دی ماه امسال یک میلیارد و 970 میلیون ریال در این راستا هزینه شده است.

نجفی با اشاره به اینکه خدمات ارائه شده در این زمینه در قالب بازسازی، تعمیر و ... بوده است، خاطرنشان کرد: این خدمات به 283 خانواده مددجوی زنجانی ارائه شده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود به نحوه ارائه خدمات عمرانی به مددجویان این نهاد نیز اشاره کرد و گفت: این اقدام با شناسایی نیازهای مددجویان از طریق امدادگران انجام می‌شود.

*اجرای بیش از 45 طرح مشارکتی توسط کمیته امداد زنجان

مدیرکمیته امداد شهرستان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح‌های مشارکتی توسط کمیته امداد نیز اشاره کرد و گفت: سالانه بیش از 45 طرح مشارکتی توسط این نهاد اجرایی می‌شود.

وی با معرفی برخی از طرح‌های اجرایی این نهاد در طول سال افزود: برخی از این طرح‌ها به صورت مستمر در طول سال و برخی نیز به صورت مناسبتی در ایام سال اجرایی می‌شود.

نجفی در ادامه با برشمردن طرح‌هایی از قبیل جمع‌آوری صدقات از طریق توزیع صندوق در ادارات، منازل و نصب آن‌ها در معابر شهرستان، طرح جمع‌آوری زکات در راستای کمک به خانواده‌های نیازمند و احداث پروژه‌های عام‌المنفعه، طرح اکرام ایتام (حمایت از ایتام خانواده ها با تعهد مساعدت ماهیانه)، طرح مفتاح‌الجنه (حضور و بازدید خیرین و مسئولین نظام از خانواده ها و نیازمندان)، طرح رضوان ( تامین مسکن نیازمندان) گفت: همچنین طرح محسنین (حمایت مستمر از خانواده‌های غیر یتیم توسط حامیان)، طرح کوثر (تامین جهیزیه دختران و هزینه ازدواج پسران خانواده) و  طرح شفا (تامین هزینه‌های درمانی بیماران صعب‌العلاج) نیز از جمله طرح‌هایی است که به صورت مستمر در طول سال اجرایی می‌شود.

وی همچنین از دیگر طرح‌های اجرایی کمیته امداد که به صورت مستمر و در مناسبت‌های مختلف سال اجرایی می‌شود را طرح حج فقرا (تامین هزینه اعزام خانواده‌ها به مشهد مقدس)، طرح احسان حسینی (استفاده از نذورات خیرین و هئت‌های مذهبی در ماه‌های محرم و صفر)، طرح مسجدمحوری و امداد محله (با محوریت مساجد و همکاری هیئت امنا)، طرح جشن نیکوکاری (جمع‌آوری کمک‌های مردمی در روزهای پایانی سال و در آستانه سال نو) و طرح جشن عاطفه‌ها (جمع‌آوری کمک‌های مردمی با حضور دانش‌آموزان خیّر در روزهای آغازین سال جدید تحصیلی) عنوان کرد و افزود: خوشخبتانه با اطلاع‌رسانی صورت گرفته مردم استان، همکاری مطلوبی در اجرای این طرح‌ها و کمک به خانواده‌های نیازمند دارند.

مدیرکمیته امداد شهرستان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه گزارشی از کمک‌های جمع‌آوری شده در قالب طرح‌های اجرایی این نهاد افزود: در حال حاضر یکی از طرح‌های پردرآمد این نهاد اکرام ایتام است که تا پایان دی ماه امسال قریب به 6 میلیارد ریال کمک کمک مردمی در قالب این طرح جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 3 هزار و 300 حامی با کمیته امداد شهرستان زنجان همکاری دارند، اضافه کرد: این تعداد حامی کفالت بیش از 770 یتیم زیر پوشش کمیته امداد شهرستان زنجان را عهده‌دار هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جمع‌آوری صدقات یکی از طرح‌های پردرآمد این نهاد است، اضافه کرد: خوشبختانه با فرهنگ‌سازی صورت گرفته طرح جمع‌آوری صدقات در بین مردم شهرستان جا افتاده و همکاری مطلوبی در این زمینه دارند.

نجفی با اشاره به اینکه در دی ماه امسال یک میلیارد و 650 میلیون ریال صدقه در شهرستان زنجان جمع‌آوری شده است، اضافه کرد: محل هزینه‌کرد صدقات و مبالغ جمع‌آوری شده در راستای برطرف کردن مشکلات مددجویان از قبیل مشکلات معیشتی، درمانی، تحصیلی و ... هزینه می‌شود.

انتهای پیام/73005/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول