اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی خبر داد

ارائه خدمات حقوقی و قضایی به مددجویان در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات این مجموعه ارائه خدمات حقوقی و قضایی به مددجویان زیرپوشش است تا نسبت به احقاق حق خود موفق شوند.

ارائه خدمات حقوقی و قضایی به مددجویان در آذربایجان غربی

جلال حسین‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بسیاری از مددجویان به دلیل عدم آگاهی از قوانین، به حل مشکلات، مسائل حقوقی و قضایی خود قادر نیستند، بنابراین کارشناسان این مجموعه شرایطی را فراهم کرده‌اند تا مددجویان بتوانند از خدمات وکلا و مشاوران حقوقی در حد امکان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کمیته امداد استان با به کارگیری بیش از 250 وکیل معاضدتی برای احقاق حقوق مددجویان تلاش می‌کند، افزود: این احتمال وجود دارد هر یک از مددجویان مانند سایر شهروندان در طول زندگی خود با مسائل و چالش‌هایی روبه‌رو شوند که به تنهایی توان رفع مشکلات خود را نداشته باشند از این رو بستری فراهم شده است که مددجویان از خدمات حقوقی وکلا استفاده کنند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی به تامین نیازهای زیستی و معیشتی مددجویان اشاره کرد و گفت: مددجویان زیرپوشش کمیته امداد بر حسب نوع نیازمندی از مزایای مستمری ماهانه، احداث، خرید، بهسازی و کمک هزینه پرداخت اجاره مسکن بهره‌مند می‌شوند.

حسین‌زاده به مشکلات عمده مددجویان به ویژه بانوان سرپرست خانوار اشاره کرد و اظهار داشت: مشکلات روحی و روانی، فقر و بی‌قدرتی، بیکاری و فشارهای اقتصادی، محدود شدن روابط اجتماعی قرار گرفتن در یک موقعیت ویژه به عنوان یک زن بدون حامی و محافظ مهم‌ترین مشکلات بانوان سرپرست خانوار قلمداد می‌شود لیکن تلاش می‌کنیم تا اندازه‌ای این مشکلات رفع شود.

وی به ارائه خدمات مشاوره‌ای و آموزشی به مددجویان اشاره کرد و اظهار داشت: مددکاران با احساس مسئولیت شرعی و قانونی در مقابل مددجویان در زمینه‌های مختلف به ارائه مشاوره پرداخته و در اموری مانند اخلاقی، جسمی، روحی و روانی، مسائل تربیتی و آموزشی فرزندان به آنها یاری می‌رسانند تا در هر شرایط بهترین و مناسب‌ترین تصمیم را اتخاذ کنند.

انتهای پیام/61002/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول