اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان خبر داد

هزینه 728 میلیون ریالی بیمه مددجویان ماهنشانی

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان از هزینه 728 میلیون ریالی به منظور بیمه مددجویان ماهنشانی خبر داد.

هزینه 728 میلیون ریالی بیمه مددجویان ماهنشانی

ذبیح‌الله غفاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: کمیته امداد ماهنشان به منظور توانمندسازی مددجویان این نهاد اقدامات مختلفی را در طول سال انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه خودکفایی و توانمندسازی مددجویان در مراحل و در بخش‌‌های مختلف اجرایی می‌شود، اضافه کرد: یکی از اقدامات اولیه‌ای که در راستای توانمندسازی مددجویان عملی می‌شود، اشتغالزایی برای واجدان شرایط از طریق اجرای طرح‌های اشتغال است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان با اشاره به اینکه اشتغالزایی برای مددجویان در رشته‌های مختلف شغلی اجرایی می‌شود، افزود: در راستای ایجاد شغل اقدامات حمایتی دیگری نیز در قبال جامعه هدف انجام می‌شود.

*پرداخت حق بیمه 411 مددجوی کمیته امداد ماهنشان

وی با بیان اینکه کمیته امداد پس از اشتغالزایی برای مددجویان نسبت به بیمه کردن مجریان طرح‌های اشتغال موفق اقدام می‌کند، یادآور شد: از آغاز سال‌جاری تاکنون به منظور بیمه 137 خانوار مددجوی ماهنشانی که شامل 411 مددجو می‌شود، 728 میلیون و 509 هزار و 335 ریال حق بیمه پرداخت شده است.

غفاری همچنین ارائه آموزش‌‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی را نیز از برنامه‌های کمیته امداد در جریان اشتغالزایی به مددجویان ذکر کرد و گفت: اشتغالزایی برای مددجویان آماده به کار و معرفی آنها به مراکز کاریابی نیز از دیگر اقداماتی است که در بحث ایجاد شغل به مددجویان عملی می‌شود.

وی در ادامه به سایر خدمات کمیته امداد در ایجاد شغل به مددجویان اشاره کرد و گفت: کمیته امداد ماهنشان علاوه بر اشتغالزایی مددجویان نسبت به رسیدگی بر طرح‌های اشتغال نیز اقدام می‌کند که همین امر موجب پایداری اشتغال ایجاد شده توسط این نهاد شده است.

مدیر کمیته امداد ماهنشان در ادامه کمک به بازاریابی محصولات مددجویان و تامین فضای کار برای اشتغال ایجاد شده را از دیگر اقدامات این نهاد در بخش اشتغالزایی عنوان کرد و افزود: همچنین این نهاد مقدس نسبت به بیمه مجریان طرح‌های اشتغال نیز اقدام کرده و از این طریق زمینه خودکفایی و توانمندسازی جامعه هدف را فراهم می‌سازد.

*پرداخت 54 فقره وام بانکی به مددجویان ماهنشانی

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات انجام شده توسط کمیته امداد ماهنشان در زمینه اشتغالزایی مددجویان در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و گفت: از آغاز سال تا پایان دی ماه 54 فقره وام خودکفایی و اشتغال به مددجویان از محل منابع امداد پرداخت شده است که در این راستا 2 میلیارد و 566 میلیون و 710 هزار و 92 ریال اعتبار هزینه شده است.

*بهره‌مندی 300 دانش‌آموز و دانشجو از اقدامات حمایتی کمیته امداد ماهنشان

غفاری همچنین به سایر اقدامات حمایتی کمیته امداد نیز اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات تحصیلی و فرهنگی به مددجویان نیز از دیگر اقدامات کمیته امداد ماهنشان در حمایت از خانواده‌های زیر پوشش است.

وی با اشاره به اینکه از آغاز سال‌جاری تا پایان دی ماه، 251 دانش‌آموز و 40 دانشجو از خدمات حمایتی کمیته امداد ماهنشان بهره‌مند شده‌اند، اضافه کرد: برای بهره‌مندی این خانواده‌ها از بیمه، 161 میلیون ریال هزینه شده است.

*پرداخت کمک هزینه ازدواج به 30 مددجوی ماهنشانی

مدیر کمیته امداد ماهنشان در ادامه به سایر اقدامات کمیته این نهاد در  حمایت از مددجویان گفت: یکی از عمده اقدامات این نهاد، پرداخت کمک هزینه ازدواج به مددجویان در شرف ازدواج است.

وی با اشاره به اینکه فراهم ساختن شرایط ازدواج برای مددجویان در راستای عمل به سنت‌های حسنه اسلامی صورت می‌گیرد، اضافه کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته توسط کمیته امداد امکان ازدواج برای مددجویانی که شرایط مالی مناسب را ندارند، فراهم شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان در ادامه با اشاره به اینکه پرداخت کمک هزینه ازدواج به مددجویان در قالب کمک هزینه خرید جهیزیه و هدیه ازدواج اجرایی می‌شود، افزود: اخیراً به 30 نفر از نوعروسان مددجوی این نهاد کمک هزینه خرید جهیزیه پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه مبلغ کمک هزینه پرداختی به هر نوعروس مددجو 10 میلیون ریال است، اضافه کرد: در مجموع به 30 نوعروس مذکور 300 میلیون ریال کمک هزینه خرید جهیزیه اعطا شده است.

*برگزاری دوره آموزشی برای نوعروسان ماهنشانی

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری دوره آموزشی ویژه نوعروسان ماهنشانی نیز اشاره کرد و گفت: این دوره در قالب دوره آموزشی قبل از ازدواج بوده و مسائل مورد نیاز جوانان در زندگی مشترک در قالب این دوره به آنها آموزش داده شده است.

وی آموزش مهارت‌های زندگی، نحوه رفتار زوجین با یکدیگر و نحوه مقابله با مشکلات اقتصادی و ... را از موضوعات مطرح شده در دوره آموزشی مذکور عنوان کرد.

انتهای پیام/73005/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول