اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه مبارک فجر

30 برنامه متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های قزوین برگزار شد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: هم زمان با دهه مبارک فجر امسال 30 برنامه متنوع فرهنگی، تفریحی و اجتماعی در کتابخانه‌های استان برگزار شد.

30 برنامه متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های قزوین برگزار شد

محمدرضا مولایی در گفت‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: به منظور اجرای هرچه با شکوه‌تر جشن‌های دهه فجر امسال، برنامه‌ها و فعالیت‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با تنوع کمی و کیفی بیشتری نسبت به سال‌های گذشته برگزار شد.

وی ادامه داد: گل‌افشانی و غبارروبی مزار شهدا، نواختن زنگ انقلاب در کتابخانه‌ها، افتتاح ایستگاه مطالعه، برنامه‌ریزی برای بازدید مدارس، برگزاری تور گردشگری برای اعضای فعال در تعدادی از کتابخانه‌ها، برگزاری جشن دهه فجر در تمامی کتابخانه‌های عمومی با توجه به امکانات و منابع مالی موجود از مهم‌ترین این برنامه‌ها بودند.

این مسئول امضای تفاهم‌نامه همکاری با بیمه ایران، سازمان نظام مهندسی و شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین را از دیگر دستاوردهای مهم این اداره کل در دهه فجر ذکر کرد و افزود: این تفاهم‌نامه‌ها در راستای افزایش تعامل و همکاری فکری و فرهنگی بین این دستگاه‌ها امضا شد.

مولایی عنوان کرد: برگزاری شب شعر، برگزاری سه دوره نشست ادبی با حضور شعرا و نویسندگان استان قزوین و اجرای برنامه معرفی و نقد تعدادی از برترین کتب مربوط به انقلاب اسلامی، برگزاری دوره‌های قصه‌خوانی و شعرخوانی و مسابقه نقاشی انقلاب از دیگر این برنامه‌ها بودند.

این مسئول با اشاره به نقش پررنگ کتاب در شکل‌گیری و پیشرفت انقلاب اسلامی اضافه کرد: انقلاب همان‌طور که از کتب بزرگانی چون امام خمینی(ره)، شهید مطهری، شهید بهشتی تحت تأثیر قرار می‌گرفت و ریشه‌های خود را بر آن بنا می‌ساخت و محکم می‌کرد خود نیز سر منشا ظهور نویسندگانی بود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین ادامه داد: به جرأت می‌توان گفت که کتاب نقش یک رسانه را برای انقلاب بازی کرد به نحوی که در خفقان اطلاعاتی حاکم بر فضای کشور این کتاب بود که توانست اندیشه انقلابی‌گری را در میان جوانان ترویج دهد.

مولایی تأکید کرد: اگر کتب ارزشمند این بزرگان در میان مردم نبود شاید این انقلاب دیرتر و یا نابالغ‌تر به ثمر می‌رسید ولی دیدیم که انقلاب اسلامی در کمال بلوغ فکری شکل گرفت.

وی ابراز داشت: محتویات کتاب‌های ما پس از انقلاب به گونه‌ای تدوین شده که ظرفیت تغذیه کل جهان اسلام را در موضوعات فرهنگی، اعتقادی، اجتماعی و غیره دارد.

مولایی یادآور شد: در این راستا نزدیکی کتاب و کتابخانه‌ها با سیر شکل‌گیری و توسعه انقلاب اسلامی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین تصریح کرد: به همین دلیل است که در دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کتابخانه‌ها با احساس مسئولیت بیشتری نسبت به بزرگداشت این ایام گام برمی‌دارند.

وی در خاتمه گفت: به طور کلی تفاوت انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها در مسئله فرهنگ است، زیرا جنس انقلاب ما فرهنگی است و از این منظر قابل قیاس با سایر انقلاب‌ها نیست.

انتهای پیام/77003/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول