اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی انتخابات انجمن کتابخانه‌های خراسان شمالی

مسئول انجمن خیران کتابخانه ساز تعیین شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: ابراهیم امانی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی بجنورد، طی انتخابات انجمن کتابخانه‌های استان به عنوان مسئول انجمن خیران کتابخانه ساز خراسان شمالی انتخاب شد.

مسئول انجمن خیران کتابخانه ساز تعیین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی رحیمی ظهر امروز در حاشیه نشست خیران کتابخانه‌ساز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این انجمن در خراسان شمالی با مشخص شدن اعضای هیئت امنا، هیئت مدیره و مدیرعامل فعالیت خود را رسماً آغاز کرد.

وی افزود: طی نشست روز گذشته اعضای هیئت امنای انجمن خیران کتابخانه ساز استان در بجنورد 9 نفر به عنوان اعضای هیئت مدیره انتخاب شدند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی از ابراهیم امانی، علی یوسفی، شیرزاد رزازان، رجبعلی اسعدی، احسان سیدی‌زاده، احمد معظمی، محمداسماعیل مقیمی،‌ حمیدرضا شیردل و علی رحیمی به عنوان اعضای هیئت مدیره این انجمن در خراسان شمالی نام برد.

وی افزود: همچنین مرتضی مهرآسا و محمد مهنانی به ترتیب به عنوان عضو علی‌البدل و بازرس هیئت مدیره انتخاب شدند.

رحیمی همچنین با اشاره به انتخاب حمید مهری و مهدی امیدوار گفت: این افراد نیز به عنوان بازرسان اصلی از سوی اعضای هیئت امنا برگزیده شدند.

وی، رئیس هیئت مدیره انجمن خیران کتابخانه‌ساز در خراسان شمالی را بر اساس انتخاب اعضای هیئت مدیره، علی یوسفی و مدیرعامل را هم ابراهیم امانی اعلام کرد.

به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، شیرزاد رزازان نیز به عنوان نایب رئیس هیئت مدیره، احمد معظمی خزانه‌دار، رجبعلی اسعدی منشی انتخاب شده‌اند.

وی اظهار کرد: این انجمن در راستای جلب مشارکت هر چه بیشتر برای ساخت این مراکز فرهنگی در استان تاسیس شده است.

رحیمی تصریح کرد: بیشترین رویکرد در این انجمن ساخت کتابخانه با محوریت روستایی بوده تا انشاءالله مؤلفه‌های فرهنگی در روستاهای استان ارتقا یابد.

وی همچنین از اختصاص 10 هزار متر زمین از سوی نیکوکاران و اعضای شورای اسلامی روستاها برای ساخت کتابخانه در سال‌های اخیر خبر داد و گفت: عملیات اجرایی 18 کتابخانه در روستاهای بزرگ استان از سنوات گذشته اجرایی شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: تاکنون پنج مورد از این کتابخانه‌ها بهره‌برداری شده و بقیه در حال ساخت و ساز از سوی دهیاری‌ها است.

وی توسعه کتابخانه‌ها در مناطق روستایی در استان را در گرو مشارکت هر چه بیشتر نیکوکاران و شوراهای اسلامی عنوان کرد و گفت: این اداره کل نیز برای تجهیز این کتابخانه‌ها آمادگی دارد.

رحیمی با بیان اینکه در سال‌های اخیر ورود نیکوکاران برای ساخت کتابخانه در استان نسبت به سنوات گذشته رشد داشته است،‌ اظهار کرد: به همین منظور تاکنون چهار باب کتابخانه خیرساز در سطح استان احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

وی اضافه کرد: در مجموع از کتابخانه‌های خیرساز استان، سه باب در شهرستان فاروج و یک باب در شهرستان شیروان بوده است.

این مسئول کتابخانه‌های احداث شده از سوی نیکوکاران را در روستاهای نجف‌آباد، سه‌گنبد و خیرآباد فاروج و همچنین روستای زیارت شیروان اعلام کرد.

وی همچنین با بیان اینکه در نخستین گام از تشکیل انجمن خیران کتابخانه ساز استان یکی از نیکوکاران اعتبار ساخت یک کتابخانه در دهستان بام اسفراین را تقبل کرد، گفت: نیکوکار یاد شده ساخت کتابخانه‌ای در حدود 900 میلیون ریال تعهد کرده است.

خراسان شمالی با دارا بودن هفت شهرستان، 867 هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/63002/ح40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول