قاسم علیاکبری امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: سامانه سامد به عنوان یک پروژه مهم در راستای تعامل و سرعت بخشیدن به ارتباط بین مردم و دولت است.
وی با اشاره به اینکه ارتباط و دیدار با مردم یکی از تاکیدات مهم رئیس جمهور به شمار میرود، خاطرنشان کرد: تشکیل سامانه سامد گام موثری برای ایجاد بستر مناسب در این زمینه است.
مدیرکل نظارت و بازرسی استانداری زنجان با بیان اینکه سامد سامانهای الکترونیکی برای پاسخگویی به شکایات مردم است، تصریح کرد: انتقال درخواستها، انتقادات، شکایات، گزارشها و پیشنهادات مردمی به دولت از طریق این سامانه صورت میگیرد.
وی با اشاره به اینکه 67 دستگاه در استان زنجان به سیستم سامد متصل شده است، اضافه کرد: طی سال گذشته و جاری در مجموع 7 هزار و 194 نامه در سیستم سامد ثبت شده است.
*92 درصد از نامههای مردمی درخواست است
علیاکبری با بیان اینکه 92 درصد از نامههای ثبت شده در سامانه سامد مربوط به درخواستها بوده است، یادآور شد: هشت درصد دیگر نیز در زمینه شکایات بوده است.
وی با بیان اینکه کمک مالی برای درمان، کمک مالی برای امرار معاش، وام خوداشتغالی، مسکن و اشتغال از جمله موضوعات ثبت شده در سامد است، ادامه داد: بیشترین درخواستهای ثبت شده در سامانه طی سال جاری مربوط به دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل بهزیستی، اداره کل راه و شهرسازی و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوده است.
مدیرکل نظارت و بازرسی استانداری زنجان افزود: بیشترین شکایات ثبت شده نیز طی سال جاری در سامانه سامد در زمینه اداره کل راه و شهرسازی، امور دارایی و شهرداریهای استان زنجان است.
*ثبت 4 هزار نامه در سامانه سامد
وی با اشاره به اینکه طی سال جاری 4 هزار و 287 نامه در سامانه سامد استان زنجان ثبت شده است، ادامه داد: یک هزار و 986 نامه نیز پاسخ مثبت دریافت کردهاند.
علیاکبری با بیان اینکه 421 فقره از نامههای مردمی ثبت شده در سامانه سامد در دست اقدام است، تصریح کرد: 294 فقره نیز ارجاع داده شده است.
وی با بیان اینکه 16 ملاقات عمومی توسط استاندار زنجان با مردم صورت گرفته است، یادآور شد: طی سال جاری استاندار زنجان با 710 نفر از مردم دیدار داشته است.
انتهای پیام/73006/ع30/ض1002