اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

دهیاران مشوق مردم روستا در مقاوم‌سازی واحد‌ها باشند

خبرگزاری فارس: فرماندار خلخال گفت: دهیاران مشوق مردم روستا در بهسازی واحدهای روستائی باشند

دهیاران مشوق مردم روستا در مقاوم‌سازی واحد‌ها باشند

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هوشنگ محمدی ظهر امروز در نشست ماهانه دهیاران شهرستان خلخال خواستار جدیت دهیاران در تشویق مردم روستا جهت بهسازی واحدها‌ی ‌مسکونی شد.

وی افزود: تاکنون از اول اجرای طرح مقاوم‌سازی در روستاهای شهرستان خلخال 88 درصد عقد قرارداد شده و 72 درصد از کل واحد ها پایان کار گرفته اند‌.

فرماندار خلخال ضمن اشاره به پیشگیری از حوادث ناگوار ناشی بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله گفت: تشویق مردم در روستاها برای مقاوم سازی از شاخصه های مهم پیشگیری بوده که اهالی ساکن در روستاها می توانند با مراجعه به دهیاری ها و بنیاد مسکن اقدامات مقاوم‌سازی را شروع نمایند. 

محمدی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات مقاوم سازی هنوز در سطح شهرستان خلخال ادامه دارد و دهیاران توجه داشته باشند که با مقاوم‌سازی مسکن روستایی می توان از خیلی خطرات و حوادث پیش گیری و جلوگیری کرد.

فرماندار خلخال به متخلفان ساخت و ساز های غیر مجاز در حریم روستا و خارج از حریم روستاها و محدوده های طرح هادی هشدار داد و افزود: طبق ماده 99 رسیدگی به تخلفات غیر مجاز که از سوی استانداری به فرمانداری خلخال ابلاغ و تفویض اختیار شده با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.

وی همچنین از پیگیری و تلاش برای طراحی و استقرار ایستگاه پلیس راه در محور خلخال به اسالم خبر داد و افزود: برای خدمت به مردم زمان و مکان مهم نیست وی از دهیاران به عنوان سربازان خط مقدم در روستاها جهت عمران و آبادانی روستا یاد کرد.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در تمامی حوزه ها پیگیر اتمام طرح های نیمه تمام در شهرستان هستیم و در محدوده روستاها نیز تا پایان طرح های هادی روستایی طرح جدیدی آغاز نخواهد شد.

رئیس شورای اداری خلخال ضمن اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و بحث جهاد اقتصادی گفت: تاکیدات رهبر باید نصب العین تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان باشد .

وی با اعلام اینکه خلخال در کارگروه توسعه اشتغال کشاورزی به تعهد بیش از 100 درصد یعنی 106 درصد عمل کرده ایم افزود:تسهیلات ارزان قیمت 7 درصدی تا سقف 500میلیون ریال در کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان مورد تصویب قرار می گیرد و مبالغ بالاتر از آن در کارگروه توسعه کشاروزی استان طرح و تائید می گردد.

محمدی اضافه کرد : شهرستان خلخال استعداد سرمایه گذاری در بخش های مختلف از جمله گردشگری ، توسعه کشاورزی و بحث گردشگری مذهبی را دارد چرا که 50 درصد امامزاده ها و بقاع متبرکه استان در شهرستان خلخال قرار دارد که از جمله آنها امامزاده سید معراجی در روستای سفید آب بخش خورش رستم ، امامزاده عبدالله کلور در بخش شاهرود و امامزاده سید دانیال در بخش مرکزی خلخال از جمله جاذبه های توریسم مذهبی شهرستان خلخال است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل: محمدی در بخش پایانی سخنان خود از دهیاران خواست تا نسبت به بیمه محصولات کشاورزی نیز در روستا وقت گذاشته و نسبت به اطلاع رسانی مردم تلاش کنند وی گفت: تعاونی دهیاران می توانند به عنوان کارگزاران بیمه کشاورزی در روستاها فعالیت نمایند.

انتهای پیام /62008/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول