اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه مبارک فجر صورت می‌گیرد

افتتاح 11 هزار و 498 واحد مسکن مهر در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: 11 هزار و 498 واحد مسکن مهر در این استان همزمان با دهه مبارک فجر آماده بهره‌برداری است.

افتتاح 11 هزار و 498 واحد مسکن مهر در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، محمدنادر محمدزاده اظهار داشت: از این تعداد، هشت هزار و 505 واحد در شهر محمدیه، یک هزار و 57 واحد در آّبیک، 839 واحد در تاکستان و یک هزار و 97 واحد در شهر قزوین ساخته شده است.

وی ادامه داد: برای ساخت این تعداد واحد مسکونی، اعتباری افزون بر 431 میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به دیگر طرح‌های قابل افتتاح در ایام دهه مبارک فجر خاطر نشان کرد: به مناسبت سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی، شش طرح عمرانی شامل ساختمان مجتمع ادارات شهرستان آبیک با دو هزار و 965 مترمربع زیربنا، مجتمع ادارات شهرستان البرز با دو هزار و 965 مترمربع، حسینیه یگان ویژه با 364 مترمربع زیربنا، ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین با چهار هزار و 683 مترمربع و زمین چمن شهر دانسفهان با 247 مترمربع زیربنا به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدزاده تصریح داد: برای احداث این طرح‌ها در مجموع 114 میلیارد و 988 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی عنوان کرد: در بخش راه روستایی جاده چسکین به ینگی کهریز به طول چهار کیلومتر و 700 متر در بویین زهرا، بهسازی راه روستای مرگ به طول 700 متر و کاکوهستان به طول پنج کیلومتر در بخش الموت غربی با اعتباری بالغ بر شش میلیارد و 500 میلیون ریال افتتاح خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین متذکر شد: احداث سه دستگاه تقاطع همسطح و غیر همسطح در مسیر بزرگراه قزوین ـ تاکستان از دیگر پروژه‌هایی است که با 25 میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری خواهد رسید.

محمدزاده با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در بخش راه و شهرسازی استان قزوین گفت: همزمان با آغاز رشد شتابان کشور در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی و توجه به توسعه زیرساخت‌ها در بخش راه و ترابری در استان قزوین هم تحولات چشم‌گیری صورت گرفته است، به طوری که برای توسعه شبکه بزرگراهی و آزاد راهی و راه‌های اصلی و فرعی چندین پروژه در این سال‌ها اجرا شده که ساخت نزدیک به 160 کیلومتر آزاد راه و 265 کیلومتر بزرگراه از جمله آن بوده است.

وی عنوان کرد: آزاد راه قزوین ـ رشت و قزوین ـ زنجان، بزرگراه قزوین ـ تاکستان ـ شامی‌شاپ به طول بیش از 35 کیلومتر، پل روگذر تقاطع غیر همسطح سید آزادگان با 11 مسیر دسترسی، بزرگراه بویین زهرا ـ اشتهارد و قزوین ـ بویین زهرا در مجموع به طول 72 کیلومتر، بیش از 60 کیلومتر بزرگراه در محور تاکستان ـ آبگرم ـ آوج در سه سال اخیر، قطعه یک بزرگراه بویین زهرا ـ دانسفهان و دانسفهان ـ شال از جمله مهم‌ترین طرح‌های اجرا شده در سال‌های اخیر در استان قزوین بوده است.

وی افزود: همچنین برای تسهیل در تردد خودروها در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تمامی راه‌های فرعی استان قزوین به طول 488 کیلومتر آسفالت و ورودی‌های شهر قزوین به طور کلی چهار خطه شد.

این مسئول با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای آبادانی روستاها بیان کرد: از آنجایی که سیاست محرومیت‌زدایی و توجه به مناطق محروم یکی از مهم‌ترین اهداف انقلاب اسلامی بوده است؛ ساخت، توسعه و آسفالت راه‌های روستایی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب توسعه چشم‌گیری یافت، به طوری که طول راه‌های روستایی استان از دو هزار و 229 کیلومتر در سال 57 به بیش از پنج هزار و 200 کیلومتر در سال جاری افزایش یافته و با آغاز آسفالت راه‌های روستایی بعد از پیروزی انقلاب تاکنون بیش از دو هزار و 600 کیلومتر آن آسفالت شده است.

محمدزاده با اشاره به دستاوردهای بخش مسکن و شهرسازی این اداره‌ کل عنوان کرد: در پی پیروزی انقلاب اسلامی و رشد و توسعه شتابان شهرها یکی از نیازهای مهم مردم مسکن بوده است که کاهش سرانه تعداد خانوار در واحد مسکونی از جمله دستاوردهای مهم این بخش محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: پروژه مسکن مهر یکی از مهم‌ترین طرح‌های دولت در سال‌های اخیر بوده که نشان‌ دهنده عزم راسخ نظام مقدس جمهوری اسلامی با تلاش خدمتگزاران در دولت‌های نهم و دهم برای خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد جامعه بوده است.

وی یادآور شد: عملیات اجرایی مسکن مهر در استان قزوین با 15 هزار واحد مسکونی در قالب تعاونی‌ها آغاز شده که هم‌اکنون عملیات ساخت بیش از 51 هزار واحد مسکونی مهر در استان قزوین در دست اجراست و از این میزان تا پایان امسال 30 هزار واحد به متقاضیان واگذار می‌شود و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، واگذاری مسکن در استان قزوین تا پایان سال 91 به روز شده و متقاضیان واجد شرایط می‌توانند پس از گذراندن تشریفات اداری مسکن خود را تحویل بگیرند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین متذکر شد: در بخش طراحی، نظارت و اجرای پروژه‌های عمرانی با کاربری مختلف فرهنگی، اداری، آموزشی، ورزشی و عمومی بیش از 120 پروژه در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در استان قزوین اجرا شده است که از ساختمان‌های فرمانداری البرز، احداث مجتمع فرهنگی در شهرهای تاکستان و محمدیه و زیاران و ساختمان پزشکی قانونی استان قزوین، سالن ورزشی دو هزار نفری آبیک، خوابگاه ورزشی در شهرک مینودر و بیمارستان 220 تختخوابی ولایت قزوین می‌توان به عنوان بخشی از پروژه‌های اجرا شده در این زمینه در استان قزوین یاد کرد.

به گفته محمدزاده در بخش شهرسازی نیز استان قزوین قبل از انقلاب دارای شش شهر بود که قزوین، الوند، شال، تاکستان، بویین زهرا، آبیک این شهرها بودند و از مجموعه فعالیت‌های این حوزه تنها شهر قزوین دارای طرح جامع قبل از انقلاب بوده است، اما بعد از انقلاب تعداد طرح‌های جامع مصوب و تفضیلی شهر‌های استان قزوین به تعداد قابل توجه‌ای رشد داشته است که شهرهای تاکستان، الوند، آبیک، اسفرورین، خرمدشت، ضیاءآباد و قزوین شامل طرح جامع مصوب و شهرهای شریفیه، بیدستان، شال، خاکعلی و آبگرم دارای طرح جامع تفضیلی هستند و همچنین برای شهرهای اقبالیه، محمودآباد نمونه، معلم کلایه، رازمیان، کوهین، سگزآباد، دانسفهان، آوج، ارداق و نرجه نیز طرح جامع و جامع تفضیلی در دست تهیه هستند.

وی تصریح کرد: برای شهرهای الوند، آبیک، اسفرورین، خرمدشت، ضیاءآباد و بویین زهرا طرح تفضیلی در دست مطالعه هستند که با اجرای این طرح‌ها تقریباً تمامی شهرهای استان قزوین دارای طرح جامع تفضیلی مصوب خواهند شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین در پایان ابراز داشت: از دیگر طرح‌های اقدام شده طرح جامع ناحیه، طرح مجموعه شهری قزوین cds، طرح مطالعات امکان سنجی متروی هشتگرد ـ قزوین، دستور کار 21 محلی بوده است.

انتهای پیام/77002/ذ/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول