اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان:

ناظران در تعاونی مسکن‎مهر سابقه کافی ندارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: کمبود ناظر و عدم سابقه کافی در ساخت و سازهای مسکن مهر پروژه بندرگز که به شرکت‎های تعاونی محول شد یک ضعف شناخته می‎شود که باعث کاهش کیفیت در واحدهای مسکن مهر شد.

ناظران در تعاونی مسکن‎مهر سابقه کافی ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدتقی زمانی‎نژاد صبح امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان اظهار داشت: پایین بودن دستمزد نظارت از دیگر عواملی است که سبب کاهش کیفیت در واحدهای مسکن مهر شده چرا که حق نظارت در نظام مهندسی 6 هزار تومان تا 7 هزار تومان اما در مسکن مهر 3 هزار تومان در نظر گرفته شده و شاید این مسئله دلیلی بر بی‎رغبتی ناظران باشد.

وی متذکر شد: مجموعه نقایص مذکور دست به دست هم داد تا کیفیت کار در بعضی از بلوک‎های مسکن‎مهر پروژه بندرگز تنزل پیدا کند.

سرعت زیاد سبب کاهش کیفیت در این واحدها شده است

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان بیان داشت: پروژه 300 واحدی مسکن مهر بندرگز که توسط شرکت تعاونی احداث شد به دلیل اینکه ناظران تحت‎فشار بودند، از طرفی نیز سرعت زیاد سبب کاهش کیفیت در این واحدها شده است.

زمانی‎نژاد خاطرنشان کرد: پروژه 300 واحدی مذکور پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و حدود 50 درصد پروژه تحویل شده و مابقی نیز به اتمام خواهد رسید.

وی در خصوص پروژه مسکن مهر گرگان افزود: در پروژه 216 واحدی مسکن مهر گرگان از وام مسکن مهر استفاده شده که این پروژه اوایل سال جاری تحویل متقاضیان شد و در حال حاضر خانوارهایی در آن سکونت دارند.

در روستاها انقلابی در بخش مسکن صورت گرفته است

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان از اجرای پروژه 138 واحدی در کنار پروژه مسکن مهر گرگان خبر داد و اضافه کرد: به زودی کار اجرایی این پروژه نیز آغاز خواهد شد.

زمانی‎نژاد نداشتن سرویس عمومی و نقص فنی در آسانسور را از مشکلات پروژه مسکن مهر گرگان برشمرد و بیان داشت: نقص فنی آسانسورها که در برخی بلوک‎ها دیده می‌شود با وجود چندین بار رفع نقص، معایب آن برطرف نشده که قرار است این آسانسورها تعویض شوند.

وی با بیان اینکه در روستاها انقلابی در بخش مسکن صورت گرفته عنوان کرد: اکنون در دورترین نقطه روستاها ساختمان‎های دو الی سه طبقه احداث شده که به لحاظ برخورداری از کیفیت مناسب در برابر زلزله مقاوم هستند.

150 نقشه مسکن روستایی طراحی شده است

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان اضافه کرد: وام 12.5 میلیون تومان با کارمزد پنج درصد و 15 ساله به روستائیان برای ساختمان‎سازی اعطا می‎شود که ناظران روستایی بر آن نظارت مستقیم دارند.

زمانی‎نژاد از صدور 85 هزار جلد سند روستایی خبر داد و متذکر شد: روستائیانی که دارای زمین با مساحت زیاد هستند و قصد قطعه‎بندی آن را دارند می‎توانند با مراجعه به بنیاد مسکن علاوه بر اخذ وام، نقشه‎هایی متناسب با فرهنگ منطقه دریافت کنند.

وی با بیان اینکه 150 نقشه مسکن روستایی طراحی شده اذعان داشت: 40 دفتر تاسیس در گلستان وجود دارد که متقاضیان می‎توانند به آنها مراجعه کنند.

انتهای پیام/2307/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول