اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف زنجان اعلام کرد

وجود بیش از 1300 مسجد در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه ‌زنجان با اشاره به وجود بیش از یک‌هزار و 300 مسجد در استان ‌گفت: شعار امسال هفته وقف، "همه واقف باشیم" است.

وجود بیش از 1300 مسجد در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی باقری بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: تعداد مساجد مذکور در شهرستان‌های مختلف استان زنجان هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد تکایا و مساجد موجود در ‌زنجان 624 مورد است، اضافه کرد: همچنین در شهرستان ابهر نیز 233 مسجد و تکیه وجود دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه تعداد مساجد شهرستان خدابنده را 354 مورد اعلام کرد و گفت: همچنین در شهرستان طارم نیز 113 مسجد و تکیه وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اماکن متبرکه موجود در استان زنجان گفت: از 126 بقعه متبرکه موجود در استان 17 مورد در شهرستان زنجان موجود است.

 باقری همچنین با اشاره به وجود 61 بقعه متبرکه در شهرستان خدابنده افزود: همچنین در شهرستان‌های ابهر و طارم نیز به ترتیب 28 و 20 بقعه متبرکه وجود دارد.

*تبدیل بقاع به قطب فرهنگی از اهداف اوقاف است

وی در ادامه به برنامه‌های اجرایی اوقاف در اماکن متبرکه نیز اشاره کرد و گفت: سالانه برنامه‌های مختلفی در راستای تبدیل بقاع به قطب فرهنگی در اماکن متبرکه اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان‌ در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته وقف و برنامه‌ها و اقدامات انجام شده از سوی اداره اوقاف و امور خیریه استان در این راستا، گفت: هدف اصلی اجرای برنامه‌های مختلف در این هفته ترویج سنت حسنه وقف در بین تمام‌ آحاد جامعه است.  

 

باقری وقف را پشتیبان خوبی در راستای تبلیغ و ترویج آموزه‌های قرانی و معارف اهل بیت(ع) عنوان کرد و بیان داشت: شعار امسال هفته وقف "همه واقف باشیم" با رویکرد وقف جدید است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین با بیان اقدامات صورت گرفته در این هفته یادآور شد: برنامه‌های هفته وقف در استان زنجان از (21 تا 27 دی) سال‌جاری در تمامی شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/73005/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول