اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس:

شفاف‌سازی در امر موقوفات موجب افزایش وقف می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گاهی عملکرد در زمینه موقوفات شفاف نیست، گفت: شفاف‌سازی در امر موقوفات به افزایش انجام وقف از سوی مردم کمک می‌کند.

شفاف‌سازی در امر موقوفات موجب افزایش وقف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسین آذین یکشنبه شب در نشست مجمع نمایندگان با مجموعه مدیران اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان اظهار داشت: با توجه به حضورم در کمیسیون اصل 90 مطلع هستم که پرونده‌های زیادی در مورد شکایت از متولیان امام‌زادگان به این کمیسیون می‌رسد.

وی بیان کرد: وقف موضوع بسیار حساسی است و گاهی عملکرد در زمینه موقوفات شفاف نیست در حالی که شفاف‌سازی در امر موقوفات به افزایش انجام وقف از سوی مردم کمک می‌کند.

آذین با بیان اینکه مردم شهرستان‌های رفسنجان و انار توجه ویژه‌ای به امر وقف دارند، تصریح کرد: موقوفات زیادی در این شهرستان‌ها وجود دارد.

این نماینده تصریح کرد: موازی‌کاری در زمینه فعالیت‌های فرهنگی انجام می‌شود که در این زمینه باید تجمیع برنامه‌های فرهنگی را در دستور کار قرار داد.

معاون بهره‌برداری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان نیز در این نشست بیان داشت: 164 بقعه متبرکه در استان کرمان وجود دارد و 57 بقعه شاخص هستند.

محمد افشارپور عنوان کرد: از سال 86 مقاوم‌سازی بقاع متبرکه در استان کرمان آغاز شده و تاکنون 31 بقعه متبرکه در استان کرمان تخریب و بازسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه درآمد اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در سال گذشته 4 میلیارد و 200 میلیون تومان و در سال جاری 4 میلیارد تومان بوده است، افزود: این درآمد کفاف هزینه در بعضی از بقاع را هم نمی‌دهد.  

افشارپور خواستار اختصاص اعتبار از بودجه عمومی کشور به بقاع متبرکه شد و ابراز داشت: توزیع عادلانه اعتبار به مساجد استان کرمان در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/80019/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول