اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک همدان:

آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ وقف منجر به فقرزدایی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان همدان گفت: آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ وقف موجب می‌شود در آینده برای پیشرفت امور جامعه به خصوص در فقرزدایی بتوانند خدماتی را به جامعه ارائه دهند.

آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ وقف منجر به فقرزدایی می‌شود

حسن مظاهری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه اسلام با طرح مسئله وقف و تشویق به صدقات جاریه مردم را به سوی انجام کار خیر رهنمون می‌سازد، عنوان کرد: اسلام از یک طرف اختیارات و نظرات مالک را به ملک خود محترم و نافذ شمرده و از طرف دیگر اساس را در راه گسترش علم و دانش و پرورش به دانشمندان ارائه و بنای عمران و آبادی شهر‌ها و رفاه عموم را در بیابان‌ها و جاهای دور از آبادی پایه‌ریزی کرده است.

وی تصریح کرد: اسلام با این کار یک برنامه عالی انسانی را بنیان‌گذاری کرده که در اثر آن عواطف بشردوستی زنده شده است.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان همدان ادامه داد: اسلام با این ابتکار در روح و اخلاق مردم اثر گذاشته که از مال خود چشم‌پوشند و با اهدای قسمتی از اموال خویش به نفع کسانی که باید حمایت شوند وسیله آسایش آنان را فراهم و نیازمندی‌های آنان را از طریق وقف تأمین کنند.

وی با اشاره به رسالت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد:  آموزش و پرورش با توجه به رسالت سنگینی که در انتقال مفاهیم در عرصه‌های مختلف به نوجوانان و جوانان دارد وظیفه خود می‌داند که در تقویت فرهنگ وقف به دانش‌آموزان اقدامات شایسته‌ای را انجام دهد.

مظاهری با تأکید بر اشاعه فرهنگ وقف در دوره متوسطه افزود: مباحث وقف هم در سر فصل کتب درسی مخصوصاً در دوره متوسطه در کتاب دین و زندگی مطرح شده که از این طریق دبیران موضوع وقف را به دانش‌آموزان ارائه داده و این مسائل را تبیین می‌کنند.

وی یادآور شد: با هماهنگی امام جماعت‌های مساجد و کمیته امداد نشست‌هایی متعددی را داشتیم که مقرر شده که فرهنگ وقف از طریق امامان جماعت مساجد به طور گسترده هم در مساجد و هم کلا‌س‌های آموزش خانواده در بین آنان تبیین شود.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان همدان در پایان سخنانش گفت: یکی از آموزه‌های دینی ما وقف است و لازم است تا دانش‌آموزان ما با این بحث آشنا شوند تا در آینده با اجرای این فرهنگ برای پیشرفت امور جامعه مخصوصاً در فقرزدایی بتوانند خدماتی را به جامعه ارائه دهند.

انتهای پیام/89007/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول