اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی مطرح کرد

ایران سدی محکم در برابر غول تولید موادمخدر جهان

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: افغانستان تامین‌کننده 94درصد تریاک جهان بوده و جمهوری ‌اسلامی ‌ایران به عنوان سدّی محکم در خط مقدم مبارزه با غول تولید موادمخدر جهان است.

ایران سدی محکم در برابر غول تولید موادمخدر جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدعلی نصرتی بعد از ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: اطلاع‌رسانی و توانمندسازی اجتماعی بهترین راه پیشگیری از گسترش اعتیاد است.

وی، ارتقای مهارت‌های اجتماعی را در روند پیشگیری از اعتیاد موثر دانست و افزود: امروز مواد مخدر به عنوان یک بلای خانمانسوز، بسیاری از بنیان‌های اجتماعی را متزلزل ساخته و از همین رو اصلی‌ترین نگرانی در جامعه محسوب می‌شود.

نصرتی ادامه داد: مواد مخدر بسیاری از انحرافات، ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی را در پی داشته و باعث خدشه‌دار شدن بخشی از سرمایه‌های اجتماعی کشور شده‌ است. 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به تاثیرات سوء موادمخدر در حوزه‌های اقتصادی، خاطرنشان کرد: گردش ثروت‌های فاسدِ حاصل از قاچاق مواد مخدر با اخلال در نظام پولی کشور می‌تواند اقتصاد جامعه را مخدوش کند.

وی با بیان اینکه خدشه‌دار شدن بهداشت و امنیت روانی جامعه تنها گوشه‌ای از تاثیرات مواد مخدر است، گفت: آثار و تبعات اعتیاد تنها محدود به زیان‌های فردی نیست بلکه این پدیده شوم در گذر از مراحل فردی، بنیان خانواده‌ها را نشانه گرفته و سهم چشمگیری در افزایش میزان طلاق در جامعه دارد.نصرتی در ادامه با اشاره به مرزهای مشترک کشورمان با کشورهای افغانستان و پاکستان یادآور شد: جمهوری اسلامی در همسایگی بزرگ‌ترین غول مواد مخدر جهان قرار گرفته ‌است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: افغانستان تامین‌کننده 94درصد تریاک جهان بوده و جمهوری ‌اسلامی ‌ایران به عنوان سدّی محکم در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر جهان است.

وی، ایران را پیشتاز مبارزه با مواد مخدر خواند و افزود: کشورمان هزینه‌های مادی و معنوی زیادی را در این ‌جبهه خطیر متحمل شده و با تقدیم 3 هزار و 800 شهید گلگون‌کفن و 12هزار جانباز سربلند، عزم آهنین خود را در مبارزه با سوداگران مرگ به جهانیان ثابت کرده است.معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در ‌دهه‌های گذشته بسیاری از فرصت‌هایی که هر یک به نوبه خود می‌توانستند در خدمت توسعه و شکوفایی بخش‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی کشورمان باشند، صرف مبارزه با ارمغان شوم استکبار و استثمار شده است.

وی گفت: هدف اصلی دشمن از سوق دادن مسیر ترانزیت مواد مخدر به کشورمان، نفوذ در میان جوانان و آسیب‌‌رسانی به بنیادی‌ترین زیرساخت اجتماعی جامعه است.

نصرتی با تاکید بر اینکه خانواده‌ها باید با تمام وجود در ابعاد مختلف حمایتی و نظارتی فعال باشند، تصریح کرد: جبهه مبارزه با مواد مخدر منحصر به هیچ دستگاه و سازمان خاصی نبوده و تک‌تک آحاد جامعه در این عرصه مسئول هستند.وی در ادامه با اشاره به نقش رسانه‌های جمعی در آگاه‌سازی جامعه خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای و جذابیت‌های هنری به ویژه از طریق صدا و سیما باید بیش از پیش در مقابله و پیشگیری از اعتیاد مورد توجه واقع شود.

انتهای پیام/60002/ج30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول