اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهاوند:

جای وقف در امور فرهنگی خالی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه نهاوند گفت: یکی از مهمترین کارهایی که جای آن در موقوفات خالی است، وقف در امور فرهنگی و کارهای تبلیغی است.

جای وقف در امور فرهنگی خالی است

حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به فرهنگ وقف و اهمیت آن در جامعه کنونی اظهار کرد: وقف یکی از مواردی است که در اسلام بسیار توصیه شده چرا که صدقات جاریه بوده و حتی بعد از مرگ انسان نیز جریان داشته باشد.

وی با بیان اینکه پاداش وقف در اعمال آخرت ذکر می‌شود، افزود: بارزترین مصداق صدقات، وقف است به طوری که اگر کسی مال خود را وقف کند، سالیان سال از درآمد آن در راه نیک مصرف می‌شود.

امام جمعه نهاوند خاطرنشان کرد: بنابراین تعریف وقف این است که مال را حبس کنند اما خود مال از بین نرود و از درآمد آن برای کارهای نیک مد نظر استفاده شود.

وی اظهار کرد: از ابتدا پیامبر و اولیای خدا برای وقف پیشقدم بودند و سپس این را به مردم نیز انتقال دادند، پس باید راهرو این امر بود.

مغیثی به وضعیت وقف در شهرستان همدان اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه از کم و کیف موقوفات در نهاوند اطلاعی ندارم، اما موقوفات مهم و چشمگیری در نهاوند نداریم که بتواند رفع نیاز فرهنگی داشته باشد.

به گفته وی، مردم نهاوند هم باید در همه زمینه‌ها به ویژه وقف پیشقدم باشند تا این نواقص را جبران کنند و بتوان با پیشبرد اهداف وقف، گام مؤثری در راستای تحقق سنت پیامبر (ص) داشته باشیم.

وی در خصوص اینکه وقف در مسائل عزاداری اشباع شده است، افزود: اینکه موقوفات بیشتر به عزاداری اختصاص یافته و اشباع شده است، قبول ندارم چرا که در سطح جامعه چنین نیست.

امام جمعه نهاوند با اشاره به اینکه وقف به هر کار خداپسندانه‌ای توصیه شده است، افزود: یکی از مهمترین کارهایی که جای آن در موقوفات خالی است، وقف در امور فرهنگی و کارهای تبلیغی است.

وی در پایان سخنانش کارکرد وقف را بسیار گسترده برشمرد و افزود:‌ در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی و مفاسد اخلاقی می‌توان وقف را در کارکردهایی چون ازدواج افراد بی‌بضاعت، تحصیل خانواده‌های محروم، ساخت مدرسه، مسجد و مراکز فرهنگی از جمله کارکردهای فرهنگی وقف است.

انتهای پیام/89003/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول