اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی خبر داد

افزایش 50 درصدی وقف در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: در سه ماه گذشته اعطای موقوفه توسط مردم 50 درصد در این استان افزایش داشته است.

افزایش 50 درصدی وقف در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام‌ علی مصائبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، اظهار داشت: سازمان اوقاف در سال‌ جاری نگاه ویژه‌ای به بحث انفاق و خیرات وقف داشته است.

این مسئول افزود: هفته وقف فرصتی برای ترویج فرهنگ قرآنی و دینی در جامعه است که در همین راستا تلاش‌های بسیاری توسط کارکنان این سازمان انجام گرفته است.

مصائبی تصریح کرد: در سه ماه سوم سال 91 شاهد اعطای 10 مورد موقوفه در استان بوده‌ایم که با احتساب موقوفات شش ماه اول سال تعداد کل موقوفات اهدایی مردم در سال جاری 30 مورد می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی با اشاره به برنامه‌های اجرایی در طول هفته وقف در استان، بیان داشت: از برنامه‌های مهم این هفته می‌توان به برگزاری همایش‌های تجلیل خادمین و چهره‌های قرآنی اشاره کرد که در قالب این برنامه‌ها از تلاشگران عرصه وقف تقدیر به عمل می‌آید.

وی با بیان این نکته که برگزاری همایش بصیرت ویژه کارکنان ادارات اوقاف سراسر استان از دیگر برنامه‌های مهم در این هفته است، گفت: همچنین در این هفته تعدادی از پروژه‌های عمرانی که شامل چهار پروژه است مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

این مسئول خاطر نشان کرد: مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی که در طول هفته وقف مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد شامل موقوفه 1002 ماکو، موقوفه خانقاه نبی مهاباد و مسجد جامع بوکان است که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی بهره‌برداری می‌شود.

مصائبی ضمن بیان این نکته که تجلیل از هیئت ‌امنای مساجد یکی دیگر از برنامه‌های این هفته در آذربایجان‌غربی است، اذعان داشت: برگزاری نشست هماهنگی مسئولان اوقاف با اعضای صنوف مختلف از دیگر برنامه‌هایی است که در طول هفته وقف برگزار و در آن در مورد طرح‌های مهم مباحثی ارائه خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی تاکید کرد: برگزاری همایشی به‌منظور مشارکت مردم در وقف فرهنگی با عنوان «قیوم یک» در هفته وقف برگزار می‌شود که امید است شاهد اثرگذاری این طرح در میان مردم باشیم.

انتهای پیام/61003/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول