اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ارومیه اعلام کرد

وقف پشتوانه توجه به ترویج فرهنگ دینی

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ارومیه گفت: وقف پشتوانه توجه به ترویج فرهنگ دینی است.

وقف پشتوانه توجه به ترویج فرهنگ دینی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام سیدمحمد فخری در خطبه‌های امروز نماز جمعه ارومیه در جمع نمازگزاران ارومیه با اشاره به مزیت‌های‌ توسعه فرهنگ وقف در جامعه اظهار داشت: عمل به وقف در جامعه را انجام دهیم تا رغبت مردم به وقف زیاد شود.

این مسئول افزود: عمدتاً بر روی مسائل موقوفات، ساختار لازم را به وجود نیاوردیم، لذا باید برای این موقوفات ساختاری تعریف کنیم که نه متولی تخطی کند و نه متصرف بتواند حق‌الاجاره را نپردازد.

فخری ادامه داد: بنابراین در صورت تحقق این مهم هم واقف به نیت خود می‌رسد و هم حق و حقوق موقوفات به خوبی پرداخته می‌شود.

وی ابراز داشت: اگر به دقت حق و حقوق را ادا کنیم، رغبت مردم به وقف زیاد می‌شود زیرا مردم وقتی می‌بینند که عمل به وقف در جامعه انجام نمی‌شود دیگر رغبتی جهت وقف‌های جدید ندارند.

امام جمعه موقت ارومیه گفت: برای متولیان موقوفات باید با برگزاری جلسات آموزشی و وظایف و مسئولیت‌های آنان را برایشان شرح داد و نسبت به تکالیفی که متولی در قبال وقف دارد،توصیه‌های لازم داده شود.

فخری تاکید کرد: وقف بهترین راه برای جاودانگی انسان است و ذخیره‌ای است که برای عالم آخرت انسان باقی مانده و از آن به عنوان باقیات الصالحات نام برده می‌شود.

این مسئول در پایان با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در سفر به خراسان شمالی خاطر نشان کرد: سبک زندگی اسلامی از تاکیدات دین اسلام و ائمه بوده و مسلمانان باید در زندگی خود از پیامبر اکرم (ص) الگو بگیرند و راه زندگی آن حضرت را ادامه دهند.

انتهای پیام 61012/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول