اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

وقف همان صدقه جاری تضمین شده به دست خداوند است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اصفهان گفت: وقف همان صدقه جاری است که خداوند تضمین کرده و چنین صدقه‌ای به طور مستقیم به دست خودش می‌رسد.

وقف همان صدقه جاری تضمین شده به دست خداوند است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبائی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به رحلت ایت‌الله مجتبی تهرانی اظهار کرد: مردم تهران به حق روز گذشته قدرشناسی خوبی با تشییع خود از مقام استاد اخلاق کردند.

وی افزود: مردم بهترین میزان برای قدرشناسی هستند و از کسانی که به این جامعه خدمت کرده‌اند، در لباس روحانی و غیر روحانی، قدردانی می‌کنند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اربعین حسینی تصریح کرد: هر سال مردم در اربعین عاشق‌تر از قبل می‌شود و این عشق تاکنون در تاریخ بشری وجود نداشته است.

وی ادامه داد: یکی از نمودهای عشق این است که هر سال نزدیک به سه میلیون نفر به مکه می‌روند و این در حالی است که به حرمین نجف و کربلا سالی 18 میلیون نفر زائر سفر می‌کنند.

طباطبائی نژاد گفت: حضور مردم عاشق در دهه محرم و نیز اربعین در کربلا بیشتر می‌شود، چنان‌که چنین حضوری از طریق بالگردهای عراقی با افتخار به نمایش رسانه‌ها گذاشته شد. 

وی در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به روز 17 دی ماه که  روز کشف حجاب توسط رضاخان، افزود: طرز فکر کشف حجاب در زمان رضاخان بر گرفته از تفکر به جای مانده از زمان آتاتورک بود.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه چنین طرز فکری در ایران وجود نداشت، افزود: مسئله کشف حجاب و تحصن بزرگان و مردم در مسجد گوهر شاد سبب به رگبار بستن مردم شد.

وی با تأکید به اینکه مشکلات حل نشده حجاب باقی‌مانده تفکر آن زمان است، تصریح کرد: آن زمان مسئله کشف حجاب اجباری بود و این در حالی است که در عصر حاضر کشف حجاب با جنگ نرم پیش می‌رود.

وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به وقف اشاره و اظهار کرد: وقف همان صدقه جاریه است و خداوند تضمین کرده است که چنین صدقه‌ای به دست خودش می‌رسد.

امام جمعه اصفهان افزود: مسلمان باید طوری زندگی کند که نه برای خود و خانواده‌شان مشکل ایجاد شود و نه مشکلی برای دیگران داشته باشد.

وی اضافه کرد: اگر کسی مال و ثروت خود را تنها به فرزندان دهد، پرونده‌اش بسته می‌شود، اما با وقف این پرونده تا زمان قیامت باز است.

طباطبائی‌نژاد تأکید کرد: با وجود نماینده ولی فقیه در امور وقف، اموال وقف در جای خود خرج می‌شود.

وی افزود: حتی برخی وقف خود را برای دانه دادن به پرندگان گذاشتند و باید گفت، چنین نیکوکاری در کشورهایی که ادعای حقوق بشر می‌کنند، دیده نمی‌شود.

امام جمعه اصفهان به قیام 19 دی اشاره و تصریح کرد: قیام مردم قم که در پی آن دفاع از اهانت به امام خمینی(ره) بود، سبب شهادت پسر امام خمینی(ره) و نیز تسریع در روند انقلاب اسلامی و پیروزی آن شد.

وی اضافه کرد: دنیای غرب درصدد است با استفاده از راه‌های مختلف دین را از مردم بگیرد و این با ادعای حقوق بشر دنیای خارج از کشور همخوانی ندارد.

انتهای پیام/63012/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول