اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی:

رسانه ملی نقش مهمی در فرهنگسازی وقف دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی نقش رسانه ملی را در فرهنگسازی وقف بسیار مهم و با اهمیت خواند.

رسانه ملی نقش مهمی در فرهنگسازی وقف دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، رحیم مهدوی‌پور بعد از ظهر امروز در نشست با مدیرکل صدا و سیمای خراسان شمالی اظهار کرد: البته این فرهنگ‌‌سازی باید به سمت فرهنگ وقف در حوزه‌ها مختلفی هدایت شود.

وی با اشاره به اینکه وقف صرفاً مربوط به آیین‌های سوگواری ائمه و یا مناسبت‌های خاص نیست، افزود: وقف جهیزیه، کمک به مستمندان، کمک به فعالیت‌های فرهنگی و ... می‌تواند در دستور کار واقفان قرار گرفته و این مهم نیازمند فرهنگ سازی از سوی رسانه‌هاست.

مهدوی‌پور تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال گذشته در جمع مسئولان اوقاف و امور خیریه نیز در این زمینه رهنمودهای بسیار ارزنده و راه‌گشایی داشته که باید به سمت وقف‌های جدید و به روز رفت.

وی افزود: بر این اعتقادیم هر چه موضوعات مربوط به حوزه وقف افزایش یابد، به رفع مشکلات جامعه و پیشرفت کمک خواهد کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی براساس آموزه‌های دینی وقف به ازدواج، وقف به علم، وقف به قرآن از مهم‌ترین موقوفات بوده که در این زمینه نیاز به فرهنگسازی داریم.

وی با تاکید بر اینکه درآمدهای موقوفات باید بر اساس نیت واقفان در همان محل هزینه شود، افزود: بی تردید با گسترش فرهنگ وقف شاهد رفع مشکلات از جامعه خواهیم بود.

حجت‌الاسلام مهدوی‌پور همچنین با اشاره به در پیش بودن هفت وقف خواستار همکاری صدا و سیمای استان و رسانه‌ها برای پوشش اخبار وقف شد.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان شمالی هم در این نشست تغییر دیدگاه‌های مردم به ویژه واقفان برای فرهنگ وقف را برای ورود به عرصه‌های جدید وقف مورد تاکید قرار داد.

احمد مهدوی گفت: وقف یعنی رفع نیاز جامعه بنابراین این نیاز می‌تواند با حفظ پاداش وقف در حوزه‌های مختلف و مورد نیاز جامعه نیز مورد توجه واقفان قرار بگیرد.

وی نسبت به پوشش اخبار هفته وقف در این استان در صدا و سیمای استان اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/63002/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول