اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی:

21 میلیون قطعه طیور در استان مرکزی جوجه‌ریزی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: در 9 ماهه گذشته بالغ بر 21 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مزارع طیور گوشتی، تخم‌ گذار و مزارع مرغ مادر استان صورت گرفته است.

21 میلیون قطعه طیور در استان مرکزی جوجه‌ریزی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سید سعید حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جوجه‌ریزی در مزارع با نظارت اداره بهداشت و مبارزه با بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی انجام شده است.

وی با بیان اینکه اداره بهداشت و مبارزه با بیماری‌های طیور وظیفه کنترل و پیشگیری از بیماری‌های طیور و ارتقای سطح آگاهی و بهداشتی مرغداران را بر عهده دارد، خاطر نشان ساخت: در حال حاضر 667 واحد مرغداری گوشتی،17 مزرعه مرغ مادر، یک واحد جوجه‌کشی و 78 مزرعه مرغ تخم‌گذار در شهرهای مختلف استان فعال هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با بیان اینکه به منظور کنترل بیماری‌های طیور در استان بالغ بر 150 میلیون دز واکسن با نظارت دامپزشکی در واحدهای فعال طیور به مصرف رسیده است، ادامه داد: همچنین در این مدت 175 کانون بیماری برونشیت ،50 کانون بیماری آنفلوانزا و 44 کانون بیماری نیوکاسل تشخیص داده شده است.

حسینی در ادامه با اشاره به وضعیت استان در زمینه بیماری آنفلوانزای پرندگان گفت: به منظور کنترل و مبارزه با بیماری آنفلوانزای پرندگان 4 هزار و 100 مورد بازدید از طیور صنعتی، طیور سنتی، مراکز عرضه پرنده، زیستگاه پرندگان مهاجر و کشتارگاه‌های طیور و نیز 16 هزار مورد خون‌گیری صورت گرفته که خوشبختانه هیچ مورد مثبتی از نظر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است.

انتهای پیام/87002/ت20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول